Warsztaty metodyczne Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2020

Nazwa modułu: Warsztaty metodyczne
Kod modułu: W6-EM-RE-S1-WME
Kod programu: W6-S1EM19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia w ramach modułu: Warsztaty metodyczne mają na celu wprowadzenie studenta w wybrane zagadnienia dotyczące możliwości wykorzystania śpiewu (indywidualnego i grupowego), działań instrumentalnych (m.in. w oparciu o system C. Orffa) oraz ruchowych (aktywne słuchanie muzyki) w edukacji muzycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W ramach modułu student nabywa wiedze i umiejętności związane także z wykorzystaniem folkloru w edukacji muzycznej dziecka oraz podejmuje próby włączenia powyższych aktywności w zajęcia prowadzone w oparciu o metodę rytmiki Jaques-Dalcroze’a
Wymagania wstępne:
Wymagane zaliczenie efektów kształcenia modułów: Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 1 i 2; Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych; Animacja ruchu i tańca 1
Literatura podstawowa:
1. Ławrowska R. (1991), Muzyka i ruch. Warszawa: WS i P. 2. Smoczyńska-Nachtman U. (1992), Muzyka dla dzieci. Warszawa: WS i P. 3. Ławrowska R. (2005), Rytm, muzyka, taniec w edukacji. Podręcznik dla studentów i nauczycieli pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kraków: Zam Kor.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma ogólną wiedzę i orientuje się w literaturze dotyczącej metod i systemów wykorzystujących twórcze działania wokalne i instrumentalne (m.in. system Orffa, aktywne słuchanie muzyki) z dziećmi i młodzieżą. [W6-EM-RE-S1-WME_1]
W6-EM-S1-W02 [3/5] W6-EM-S1-W09 [3/5]
Potrafi świadomie inicjować działania w zakresie edukacji muzycznej w oparciu o aktywność głosową, instrumentalną, ruchową bądź wykorzystującą elementy folkloru u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o poznane systemy, metody i techniki. Potrafi je integrować w zadaniach muzyczno-ruchowych z elementami rytmiki Jaques-Dalcroze’a. [W6-EM-RE-S1-WME_2]
W6-EM-S1-U01 [3/5] W6-EM-S1-U05 [3/5] W6-EM-S1-U09 [3/5]
Posiada zdolność komunikowania się pozwalającą na współpracę i integracje z grupą podczas realizacji własnych koncepcji wykorzystujących wszelkie działania związane z muzyką. Ma umiejętność organizacji pracy własnej, jak i zespołowej. [W6-EM-RE-S1-WME_3]
W6-EM-S1-K01 [3/5] W6-EM-S1-K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [W6-EM-RE-S1-WME_w_1]
Realizacja własnej koncepcji zadań dostosowanych do możliwości dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o wybraną aktywność wokalną, instrumentalną, ruchową bądź nawiązującą do folkloru z krytycznym komentarzem na temat zrealizowanych zadań.
W6-EM-RE-S1-WME_1 W6-EM-RE-S1-WME_2 W6-EM-RE-S1-WME_3
ocena bieżąca [W6-EM-RE-S1-WME_w_2]
Bieżąca ocena regularnego i systematycznego przygotowywania się studenta do zajęć oraz aktywności na zajęciach.
W6-EM-RE-S1-WME_1 W6-EM-RE-S1-WME_2 W6-EM-RE-S1-WME_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W6-EM-RE-S1-WME_fs_1]
prezentacja przykładowych form aktywności wokalnej, instrumentalnej i ruchowej stosowanych w edukacji muzycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
30
- doskonalenie umiejętności realizowania wybranych form aktywności wokalnej, instrumentalnej i ruchowej; - doskonalenie improwizacji fortepianowej jako formy inspiracji do zadań muzyczno-ruchowych; - przygotowanie własnej koncepcji zadań
30 zaliczenie praktyczne [W6-EM-RE-S1-WME_w_1] ocena bieżąca [W6-EM-RE-S1-WME_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)