Marketing sztuki i prawo autorskie Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2020

Nazwa modułu: Marketing sztuki i prawo autorskie
Kod modułu: W6-EM-S1-MST
Kod programu: W6-S1EM19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Realizacja modułu ma na celu zapoznanie studenta z podstawową wiedzą dotyczącą rynku kultury, w tym zachowaniami nabywców dóbr i usług kultury, podstawowymi działaniami promocyjnych i marketingowymi animatorów kultury, elementarnymi zasadami związanymi z opracowywaniem strategii marketingowych w zakresie różnorodnych projektów artystycznych, podstawami prawa autorskiego.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
M. Sobocińska, Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Warszawa 2008 Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, Warszawa 1998 A. Karpowicz, Podręcznik prawa autorskiego dla studentów uczelni artystycznych, Warszawa 2001
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Charakteryzuje i definiuje rynek kultury i jego specyfikę, charakteryzuje orientację marketingową w sferze kultury oraz informacje marketingowej w instytucjach kultury, definiuje istotę ochrony własności intelektualnej i zna podstawowe zasady prawa autorskiego. [W6-EM-S1-MST_1]
W6-EM-S1-W07 [4/5]
Charakteryzuje i opisuje mechanizmy zachowań nabywców dóbr i usług kultury. [W6-EM-S1-MST_2]
W6-EM-S1-W07 [3/5]
Zna etapy postępowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, zna podstawowe mechanizmy kształtowania zachowań konsumentów dóbr i usług kultury. [W6-EM-S1-MST_3]
W6-EM-S1-W07 [3/5]
Określa rolę twórców i artystów w kształtowaniu zachowań konsumentów dóbr i usług kultury. [W6-EM-S1-MST_4]
W6-EM-S1-W07 [2/5]
Określa znaczenie technologii informatycznej w zachowaniach konsumentów dóbr i usług kultury i potrafi z nich korzystać w celu promocji projektów artystycznych. [W6-EM-S1-MST_5]
W6-EM-S1-W07 [3/5] W6-EM-S1-U02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [W6-EM-S1-MST_w_1]
Ocena wiedzy studenta dotyczącej podstawowych zasad prawa autorskiego oraz wiedzy w zakresie rynku kultury i jego specyfiki.
W6-EM-S1-MST_1 W6-EM-S1-MST_2 W6-EM-S1-MST_3 W6-EM-S1-MST_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [W6-EM-S1-MST_fs_1]
poznawanie szczegółowych zagadnień z zakresu marketingu kultury na wybranych przykładach projektów artystycznych, ich analiza i korekta
15
grupowa realizacja zaleconych zadań z zakresu marketingu kultury, omawianie i korekta przy pomocy pedagoga
10 kolokwium pisemne [W6-EM-S1-MST_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)