Błędy i bariery w komunikacji
Field of study: Digital communication
Programme code: W1-S1KC20.2020
| Module name: | Błędy i bariery w komunikacji |
|---|---|
| Module code: | 01-KC-S1-BiBwK03 |
| Programme code: | W1-S1KC20.2020 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w praktyczną wiedzę na temat przyczyn i skutków występowania zaburzeń w komunikacji interpersonalnej. W ramach cyklu zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z wpływem różnic w zakresie percepcji na proces komunikowania się. Studenci poznają także typy barier i zakłóceń w komunikacji (bariery semantyczne, psychologiczne, środowiskowe i fizyczne). Z uwagi na praktyczny charakter cyklu ważnym jego celem będzie także nabycie przez studentów umiejętności negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Moduł obejmuje zatem zajęcia ze sztuki negocjacji i rozwiązywania konfliktów oraz zajęcia z zakresu typologii zakłóceń i barier w komunikacji interpersonalnej. |
| Prerequisites: | Brak. |
| Key reading: | --- |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma wiedzę na temat przyczyn i skutków występowania zakłóceń i barier w komunikacji interpersonalnej, które są wynikiem psychologicznych i społecznych uwarunkowań funkcjonowania jednostki; zna zasady komunikacji interpersonalnej. [BiBwK03_1] |
KC_W06 [4/5] |
Student potrafi zastosować w działalności kulturalnej, medialnej i biznesowej wiedzę na temat pragmatycznych aspektów zastosowania języka w sytuacjach konfliktu czy podczas negocjacji. [BiBwK03_2] |
KC_U02 [4/5] |
Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę na temat przyczyn i skutków występowania zaburzeń w komunikacji interpersonalnej; potrafi odpowiednio scharakteryzować odbiorców działań komunikacyjnych, określić przyczyny barier w procesie komunikacji z nimi oraz stosować techniki negocjacyjne. [BiBwK03_3] |
KC_U04 [3/5] |
Student świadom barier w komunikacji, które mogą wpływać na odbiór treści, ale charakteryzuje się postawą otwartą i refleksyjną w stosunku do innych jednostek i/lub grup. [BiBwK03_4] |
KC_K01 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [BiBwK03_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
BiBwK03_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [BiBwK03_fs_1] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacja multimedialne) metoda problemowa (metoda aktywizująca, case study); analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału; analiza wybranych przez wykładowcę przykładów; powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
90 |
Ocena ciągła [BiBwK03_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||