Public relations instytucji politycznych Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N2DK19.2020

Nazwa modułu: Public relations instytucji politycznych
Kod modułu: PPR
Kod programu: W3-N2DK19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Polityczne public relations to przedmiot, przygotowujący do zrozumienia jak również praktycznej realizacji działań komunikacyjnych w instytucjach politycznych, mający na celu zapoznanie słuchaczy ze specyfiką, historią oraz charakterystyką PR, metodami i technikami stosowanymi w wewnętrznych i zewnętrznych działaniach politycznych, komunikacją z różnymi grupami otoczenia, w tym otoczeniem medialnym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi projektować działalność public relations w instytucjach publicznych rożnego rodzaju, dostosowując ją do ich specyfiki, poziomu i zasięgu [K1]
K05 [4/5]
Potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem, charakterystycznym dla zespołów dziennikarskich i podobnego typu grup [K2]
K02 [4/5]
Ma świadomość znaczenia etyki w działalności PR i potrafi sprawnie posługiwać się zasadami etycznymi w praktycznej działalności [K3]
K06 [4/5]
Posiada podstawowe umiejętności pozwalające na konstruowanie, przeprowadzanie oraz interpretowanie badań dotyczących komunikacyjnego funkcjonowania różnego rodzaju politycznych instytucji [U1]
U04 [4/5]
Rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji politycznej w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zarówno w wymiarze lokalnych, krajowym jak i międzynarodowym [U2]
U02 [3/5] U08 [2/5]
Zna charakterystykę działalności public relations, różne jej definicje oraz historię PR w różnych krajach ze szczególnym uwzględnieniem działalności politycznej [W1]
W01 [3/5]
Posiada wiedzę na temat konieczności i możliwości wykorzystania PR w działalności publicznej, mając na uwadze specyfikę tego rodzaju działalności oraz zróżnicowanie działań w różnych instytucjach politycznych i wpływ tego działania na struktury społeczne i poszczególne jednostki. [W2]
W05 [3/5] W09 [3/5]
Ma pogłębioną wiedze na temat metod i technik wykorzystywanych w PR instytucji publicznych [W3]
W04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dyskusja moderowana przez prowadzącego, elementy prezentacji na temat poszczególnych aspektów [W1]
Na ćwiczeniach poszczególne tematy omawiane są na podstawie przeczytanej przez studentów literatury, słuchacze aktywnie uczestniczą w dyskusji, rozwiązują problemy, przytaczają przykłady omawianych zjawisk, prezentują własne propozycje działań PR w instytucjach politycznych. Szczegóły warunków zaliczenia każdorazowo są umieszczane w sylabusie przedmiotu.
K1 K2 K3 U1 U2 W1 W2 W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [R1]
Omawianie teoretycznych aspektow politycznych PR. Analiza praktycznych przykładów działalności PR, projektowanie działalności PR w konkretnych instytucjach politycznych rożnego szczebla i zasięgu
20
Studiowanie literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów działalności PR, projektowanie PR dla konkretnych firm lub instytucji do zaprezentowania na zajęciach
40 Dyskusja moderowana przez prowadzącego, elementy prezentacji na temat poszczególnych aspektów [W1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)