Terapia w pedagogice specjalnej Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Terapia w pedagogice specjalnej
Kod modułu: PS_C3_TP
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Zasadniczym celem modułu jest ukazanie studentowi znaczenia terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania różnych jej form w pracy z osobami z niepełnosprawnościami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie regulacje prawne w zakresie kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zasady orzekania w tym zakresie; zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej; aspekty klasyfikowania i oceniania uczniów [PS_C3_TP_1]
K_W03 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi identyfikować i interpretować złożone zjawiska i systemy wsparcia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ukazując ich powiązania z różnymi zakresami pedagogiki specjalnej i dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych, medycznych i nauk o zdrowiu [PS_C3_TP_2]
K_U01 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy systemów wsparcia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wykorzystując wybrane aktualne ujęcia koncepcyjne [PS_C3_TP_3]
K_U06 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do organizowania kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z przepisami prawa [PS_C3_TP_4]
K_K07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PS_C3_TP w_1]
Egzamin o charakterze pisemnym, obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu.
PS_C3_TP_1 PS_C3_TP_2
Zaliczenie pisemne [PS_C3_TP w_2]
Kolokwium pisemne z zakresu treści omawianych podczas ćwiczeń.
PS_C3_TP_3
Projekt grupowy [PS_C3_TP w_3]
Zespołowe przygotowanie i zaprezentowanie wybranej metody terapeutycznej wykorzystywanej w pedagogice specjalnej
PS_C3_TP_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_C3_TP_fs_1]
Metoda asymilacji wiedzy (wykład, dyskusja).
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowuje się do egzaminu pisemnego
45 Egzamin pisemny [PS_C3_TP w_1]
ćwiczenia [PS_C3_TP_fs_2]
Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów. Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu.
30
Student przygotowuje się do ćwiczeń oraz kolokwium. Student w zespole opracowuje projekt wybranej metody terapeutycznej, wykorzystywanej w pedagogice specjalnej.
60 Zaliczenie pisemne [PS_C3_TP w_2] Projekt grupowy [PS_C3_TP w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)