Terapia w pedagogice specjalnej
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Nazwa modułu: | Terapia w pedagogice specjalnej |
---|---|
Kod modułu: | PS_C3_TP |
Kod programu: | W3-SMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Zasadniczym celem modułu jest ukazanie studentowi znaczenia terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania różnych jej form w pracy z osobami z niepełnosprawnościami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie regulacje prawne w zakresie kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zasady orzekania w tym zakresie; zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej; aspekty klasyfikowania i oceniania uczniów [PS_C3_TP_1] |
K_W03 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi identyfikować i interpretować złożone zjawiska i systemy wsparcia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ukazując ich powiązania z różnymi zakresami
pedagogiki specjalnej i dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych, medycznych i nauk o zdrowiu [PS_C3_TP_2] |
K_U01 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy systemów wsparcia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wykorzystując wybrane aktualne ujęcia koncepcyjne [PS_C3_TP_3] |
K_U06 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do organizowania kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z przepisami prawa [PS_C3_TP_4] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_C3_TP w_1] | Egzamin o charakterze pisemnym, obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu. |
PS_C3_TP_1 |
Zaliczenie pisemne [PS_C3_TP w_2] | Kolokwium pisemne z zakresu treści omawianych podczas ćwiczeń. |
PS_C3_TP_3 |
Projekt grupowy [PS_C3_TP w_3] | Zespołowe przygotowanie i zaprezentowanie wybranej metody terapeutycznej wykorzystywanej w pedagogice specjalnej |
PS_C3_TP_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_C3_TP_fs_1] | Metoda asymilacji wiedzy (wykład, dyskusja). |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowuje się do egzaminu pisemnego |
45 |
Egzamin pisemny [PS_C3_TP w_1] |
ćwiczenia [PS_C3_TP_fs_2] | Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów.
Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu. |
30 | Student przygotowuje się do ćwiczeń oraz kolokwium. Student w zespole opracowuje projekt wybranej metody terapeutycznej, wykorzystywanej w pedagogice specjalnej. |
60 |
Zaliczenie pisemne [PS_C3_TP w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |