Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Kod modułu: PS_D3_MKK
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w kompetencje potrzebne do planowania, organizacji i ewaluacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, uwrażliwianie na konieczność indywidualizacji pracy oraz dostosowanie stosowanych oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studentów, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień oraz prac zaliczeniowych.
Wymagania wstępne:
Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, psychologii kształcenia dzieci i młodzieży, pedagogiki specjalnej i dydaktyki specjalnej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie style poznawcze i strategie uczenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; modele nauczania indywidualizującego [PS_D3_MKK _1]
K_W11 [4/5]
W zakresie wiedzy student zna i rozumie modele współpracy nauczycieli i specjalistów oraz ich konsekwencje dla organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych [PS_D3_MKK _2]
K_W10 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dobierać i adaptować środki dydaktyczne do potrzeb dziecka i ucznia; opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć; dostosować treści i formy sprawdzianów do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_D3_MKK _3]
K_U07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_1]
Opracowanie teczki nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zawierającej informacje o obszarach pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stosowanych metodach, przykładowe scenariusze, propozycje ćwiczeń i karty pracy.
PS_D3_MKK _1 PS_D3_MKK _2 PS_D3_MKK _3
Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_2]
Indywidualne przygotowanie projektu rocznego planu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i recenzja projektu opracowanego przez inną osobę.
PS_D3_MKK _1 PS_D3_MKK _2 PS_D3_MKK _3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_D3_MKK _fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Samodzielnie realizuje zadania związane z przygotowaniem prac zaliczeniowych.
30 Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_1] Zaliczenie pisemne [PS_D3_MKK_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)