Metodyka treningu umiejętności społecznych
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metodyka treningu umiejętności społecznych |
---|---|
Kod modułu: | PS_ASD_TUS_E2 |
Kod programu: | W3-SMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Metodyka treningu umiejętności społecznych rozszerza wiedzę i umiejętności studenta w zakresie metod pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Celem modułu jest uzyskanie wiedzy merytorycznej i metodycznej umożliwiającej zaplanowanie i prowadzenie treningu umiejętności społecznych. W trakcie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: identyfikacja problemów w zakresie umiejętności społecznych, model kształtowania umiejętności społecznych, zasady ogólne i szczegółowe prowadzenia treningu, formy pracy, planowanie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i wieku osób ze spektrum autyzmu, środki dydaktyczne, sytuacje trudne i sposoby ich przezwyciężania oraz sposoby pobudzania i kształtowanie motywacji, generalizacja i transfer umiejętności. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie i prowadzenie ćwiczeń oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TUS_E2_1] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę treningów umiejętności społecznych [PS_ASD_TUS_E2_2] |
K_W10 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować pracę dydaktyczno-wychowawczą i terapeutyczną
z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TUS_E2_3] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować i realizować metodykę treningów umiejętności społecznych [PS_ASD_TUS_E2_4] |
K_U08 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_ASD_TUS_E2_5] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TUS_E2_w_1] | Pisemne opracowanie projektu zajęć z zakresu treningu umiejętności społecznych uwzględniające specjalne potrzeby osób ze spektrum autyzmu. |
PS_ASD_TUS_E2_1 |
Mikronauczanie [PS_ASD_TUS_E2_w_2] | Prowadzenie serii ćwiczeń (praca grupowa) |
PS_ASD_TUS_E2_2 |
Autorefleksja [PS_ASD_TUS_E2_w_3] | Indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji
po przeprowadzeniu mikronauczania. |
PS_ASD_TUS_E2_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_ASD_TUS_E2_fs_1] | Metody asymilacji wiedzy: dyskusja
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, burza mózgów/giełda pomysłów, mikronauczanie. |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Opracowuje projekt zajęć. Przygotowuje się do dyskusji po przeprowadzonym mikronauczaniu |
30 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TUS_E2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |