Metodyka współorganizowania kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Metodyka współorganizowania kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu
Kod modułu: PS_ASD_MWK_E2
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Tematyka zajęć skupiona jest wokół zagadnień związanych możliwościami wspierania i współorganizowania procesu dydaktycznego przez nauczyciela wspierającego, jego przygotowaniem do pracy, rozwojem osobistym i awansem zawodowym. Istotnym zagadnieniem poruszanym na zajęciach jest tworzenie sytuacji edukacyjnych w środowisku włączającym oraz społeczne aspekty współorganizowania procesów edukacyjnych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu dydaktyki specjalnej i metodyk pracy z uczniem ze spektrum autyzmu
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie potrzebę dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_MWK_E2_1]
K_W01 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady współorganizowania zajęć dydaktycznych przez nauczyciela wspierającego ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami neurorozwojowymi [PS_ASD_MWK_E2_2]
K_W10 [5/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określać zasady współorganizowania zajęć dydaktycznych przez nauczyciela wspierającego ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami neurorozwojowymi [PS_ASD_MWK_E2_3]
K_U07 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej i grupie wychowawczej [PS_ASD_MWK_E2_4]
K_K04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MWK_E2_w_1]
Praca pisemna/ kolokwium na temat możliwości wspierania i współorganizowania procesu kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu oraz możliwości rozwoju zawodowego pedagoga specjalnego
PS_ASD_MWK_E2_1 PS_ASD_MWK_E2_2 PS_ASD_MWK_E2_3 PS_ASD_MWK_E2_4
Zaliczenie ustne [PS_ASD_MWK_E2_w_2]
Dyskusja panelowa: możliwości i ograniczenia związane z pracą nauczyciela współorganizującego proces kształcenia uczniów ze spektrum autyzmu
PS_ASD_MWK_E2_1 PS_ASD_MWK_E2_2 PS_ASD_MWK_E2_3 PS_ASD_MWK_E2_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_ASD_MWK_E2_fs_1]
(brak informacji)
15
(brak informacji)
45
ćwiczenia [PS_ASD_MWK_E2_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (opis, dyskusja, praca z tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Samodzielnie realizuje zadania związane z przygotowaniem prac zaliczeniowych.
75 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_MWK_E2_w_1] Zaliczenie ustne [PS_ASD_MWK_E2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)