Nowe technologie w edukacji osób ze spektrum autyzmu Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Nowe technologie w edukacji osób ze spektrum autyzmu
Kod modułu: PS_ASD_NT_E2
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Nowe technologie w edukacji osób ze spektrum autyzmu rozszerza wiedzę i umiejętności studenta w zakresie metodyki pracy z osobami z tym rodzajem zaburzeń na różnych etapach edukacji. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej aby umożliwić skuteczne wykorzystanie nowych technologii w edukacji. Tematyka zajęć koncentrować się będzie wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem i oceną przydatności programów i aplikacji wspomagających proces edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_NT_E2_1]
K_W10 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę komputera, mediów i nowych technologii w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_NT_E2_2]
K_W08 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi planować pracę dydaktyczno-wychowawczą i terapeutyczną z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_NT_E2_3]
K_U08 [5/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określać rolę komputera, mediów i nowych technologii w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_NT_E2_4]
K_U16 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [PS_ASD_NT_E2_5]
K_U10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt pisemny [PS_ASD_NT_E2_w_1]
Projekt przygotowany w grupach dotyczący wsparcia terapii i edukacji dzieci ze spektrum autyzmu e-technologiami.
PS_ASD_NT_E2_1 PS_ASD_NT_E2_2 PS_ASD_NT_E2_3 PS_ASD_NT_E2_4 PS_ASD_NT_E2_5
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_NT_E2_w_2]
Kolokwium o charakterze testowym obejmujące znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu
PS_ASD_NT_E2_1 PS_ASD_NT_E2_2 PS_ASD_NT_E2_3 PS_ASD_NT_E2_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_ASD_NT_E2_fs_1]
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, burza mózgów/giełda pomysłów; metody praktyczne: metody ćwiczebne. 30
30
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem programów i aplikacji do wspomagania edukacji i terapii uczniów ze spektrum autyzmu. Przygotowanie projektu grupowego.
60 Projekt pisemny [PS_ASD_NT_E2_w_1] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_NT_E2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)