Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne
Kod modułu: PS_ASD_TD_E1
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł stanowi wprowadzenie do zagadnienia metod psychologiczno-pedagogicznych terapii osób ze spektrum autyzmu, wykorzystujących podejście dyrektywne. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób w spektrum autyzmu
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TD_E1_1]
K_W03 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice) [PS_ASD_TD_E1_2]
K_W05 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice) [PS_ASD_TD_E1_3]
K_U01 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_TD_E1_4]
K_K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [PS_ASD_TD_E1_w_1]
Egzamin pisemny z zakresu teoretycznych założeń dyrektywnych metod terapii autyzmu omawianych na wykładach i ćwiczeniach.
PS_ASD_TD_E1_1 PS_ASD_TD_E1_2
Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_E1_w_2]
Ocena pracy studenta w trakcie ćwiczeń praktycznych. Analiza sytuacji problemowych w pracy terapeutycznej z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
PS_ASD_TD_E1_3
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_E1_w_3]
Planowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Analiza przypadku.
PS_ASD_TD_E1_3 PS_ASD_TD_E1_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_ASD_TD_E1_fs_1]
(brak informacji)
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do egzaminu.
15 Egzamin [PS_ASD_TD_E1_w_1]
ćwiczenia [PS_ASD_TD_E1_fs_2]
Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów. Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu.
30
Student przygotowuje się do ćwiczeń, aktywnie w nich uczestniczy analizując sytuacje problemowe w pracy terapeutycznej z uczniem ze spektrum autyzmu.Student planuje postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Student dokonuje analizy przypadku.
30 Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_E1_w_2] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_E1_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)