Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia
Kod modułu: PS_ASD_PF_E1
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Moduł "Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia" ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat charakterystycznych cech funkcjonowania psychicznego i społecznego osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu na kolejnych etapach ich życia - od dzieciństwa do późnej dorosłości. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających; charakterystykę psychologiczną osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; wczesne symptomy autyzmu; znaczenie środowiska fizycznego, stymulacji i integracji sensorycznej w autyzmie; specyfikę funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu [PS_ASD_PF_E1_1]
K_W03 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie różne podejścia do edukacji i terapii dzieci lub uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy i terapii; zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcia terapeutycznego i pomocy psychospołecznej rodzinie [PS_ASD_PF_E1_2]
K_W02 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających; dokonywać charakterystyki psychologicznej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcie terapeutyczne i pomoc psychospołeczną rodzinie [PS_ASD_PF_E1_3]
K_U06 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_PF_E1_4]
K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [PS_ASD_PF_E1_w_1]
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym obejmującym materiał z wykładów oraz ćwiczeń.
PS_ASD_PF_E1_1
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_PF_E1_w_2]
Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach ćwiczeń z tego przedmiotu.
PS_ASD_PF_E1_2 PS_ASD_PF_E1_3 PS_ASD_PF_E1_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_ASD_PF_E1_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych).
30
Studenci studiują literaturę zalecaną; przygotowują się do egzaminu końcowego, który odbędzie się w formie pisemnej.
90 Egzamin pisemny [PS_ASD_PF_E1_w_1]
ćwiczenia [PS_ASD_PF_E1_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z książką/tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy).
30
Studenci przygotowują się do dyskusji na ćwiczeniach oraz do pisemnego kolokwium.
30 Zaliczenie pisemne [PS_ASD_PF_E1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)