Rewalidacja indywidualna Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Rewalidacja indywidualna
Kod modułu: PS_D2_RI
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy rewalidacyjnej z osobami z niepełnosprawnością. Wiodącymi zagadnieniami są: podstawy teoretyczne oddziaływań rewalidacyjnych, podstawy prawne organizacji zajęć rewalidacyjnych ,organizacja procesu rewalidacji ze szczególnym uwzględnieniem możliwości indywidualnych uczestników zajęć, projektowanie scenariusza zajęć rewalidacyjnych, kwerenda literatury przedmiotu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcie i proces diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych [PS_D2_ RI_1]
K_W05 [4/5]
W zakresie wiedzy umiejętności absolwent potrafi określić potrzeby edukacyjne i uwarunkowania kształcenia dzieci i uczniów: z niepełnosprawnością intelektualną, dysfunkcją wzroku, dysfunkcją słuchu, chorobą przewlekłą, w tym psychiczną, niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, całościowym zaburzeniem rozwoju oraz zaburzeniami ruchu [PS_D2_ RI_2]
K_U04 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi określić obszary i wskazania terapeutyczne dla dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_D2_RI_3]
K_U06 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej w procesie rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych i określania wskazań terapeutycznych [PS_D2_RI_4]
K_K01 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PS_D2_RI_w_1]
Kolokwium pisemne obejmujące znaczną część materiału zmierzające do osiągnięcia efektów kształcenia w zakresie modułu
PS_D2_ RI_1 PS_D2_ RI_2 PS_D2_RI_3 PS_D2_RI_4
Zaliczenie pisemne [PS_D2_RI_w_2]
Opracowanie pisemne scenariusza zajęć rewalidacyjnych dla ucznia/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
PS_D2_ RI_1 PS_D2_ RI_2 PS_D2_RI_3 PS_D2_RI_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_D2_RI_fs_1]
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy ,metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów/ giełda pomysłów, mikronauczanie, Metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody działań wytwórczych
15
Kwerenda źródłowa literatury przedmiotu, przygotowywanie określonych zagadnień teoretycznych i praktycznych na zajęcia. Opracowanie pisemne scenariusza zajęć rewalidacyjnych dla ucznia/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
45 Kolokwium [PS_D2_RI_w_1] Zaliczenie pisemne [PS_D2_RI_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)