Podstawy pedagogiki leczniczej Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Podstawy pedagogiki leczniczej
Kod modułu: PS_C1_L
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień: Definiowanie i rozumienie choroby przewlekłej; Historyczne uwarunkowania opieki nad dzieckiem przewlekle chorym oraz najnowsze tendencje w rehabilitacji/hospitalizacji dzieci chorujących przewlekle. Charakterystyka wybranych chorób, zespołów chorobowych, niepełnosprawności ruchowej Ograniczenia w zaspokajaniu potrzeb oraz mechanizmy obronne w chorobie. Rodzaje i uwarunkowania błędów jatrogennych w opiece nad chorym.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności [PS_C1_L_1]
K_W02 [2/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie miejsce pedagogiki, pedagogiki specjalnej w systemie nauk i jej metodologicznych oraz przedmiotowych powiązań; ma wiedzę z zakresu oddziaływań pedagogicznych jako zbioru praktyk społecznych, która spełnia funkcję stymulującą, rozwijającą, regulującą, korekcyjną i terapeutyczną oraz integracyjną [PS_C1_L_2]
K_W03 [2/5]
W zakresie umiejętności potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne ukazując ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych oraz humanistycznych i medycznych [PS_C1_L_3]
K_U02 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_L_4]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_C1_L_w_1]
Kolokwium pisemne obejmujące znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu
PS_C1_L_1 PS_C1_L_2
Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_C1_L_w_2]
Pisemne opracowanie projektu zajęć zgodnego z wybranym modelem nauczania, uwzględniając specjalne potrzeby edukacyjne adresata – dziecka chorującego przewlekle
PS_C1_L_1 PS_C1_L_2 PS_C1_L_3 PS_C1_L_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_C1_L_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych)
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego kolokwium
45 Zaliczenie pisemne [PS_C1_L_w_1]
ćwiczenia [PS_C1_L_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne)
15
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia, przygotowanie projektu pisemnego wraz z pokazem praktycznym.
45 Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_C1_L_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)