Podstawy surdopedagogiki Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Podstawy surdopedagogiki
Kod modułu: PS_C1_S
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest umożliwienie studentom zapoznania się z terminologią właściwą dla surdopedagogiki, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym rodzajów zaburzeń słuchu ich etiologii, metod diagnozowania i rewalidacji oraz społecznego funkcjonowania osób z dysfunkcjami narządu słuchu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń, a także pracy własnej studentów, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz przyczyny powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności [PS_C1_S_1]
K_W02 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie kategorie i pojęcia pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób z dysfunkcjami narządu słuchu, obejmującą terminologię i teorie [PS_C1_S_2]
K_W04 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie koncepcje rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów z dysfunkcjami narządu słuchu i różnorodne uwarunkowania tych procesów [PS_C1_S_3]
K_W05 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zrealizować, w ramach pracy indywidualnej, projekt własnych działań rewalidacyjnych, dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z dysfunkcjami narządu słuchu [PS_C1_S_4]
K_U11 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_S_5]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_C1_S_w_1]
Kolokwium pisemne obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu.
PS_C1_S_1 PS_C1_S_2 PS_C1_S_3 PS_C1_S_5
Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_C1_S_w_2]
Pisemne opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem słabo słyszącym.
PS_C1_S_1 PS_C1_S_2 PS_C1_S_3 PS_C1_S_4 PS_C1_S_5
Wytwory studentów – środki dydaktyczne [PS_C1_S_w_3]
Student przygotowuje środki dydaktyczne zgodnie z realizowanym projektem zajęć rewalidacyjnych z uczniem słabo słyszącym.
PS_C1_S_4 PS_C1_S_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_C1_S_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, prezentacja filmów).
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego kolokwium.
45 Zaliczenie pisemne [PS_C1_S_w_1]
ćwiczenia [PS_C1_S_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych).
15
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem słabo słyszącym oraz przygotowanie środków dydaktycznych.
45 Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_C1_S_w_2] Wytwory studentów – środki dydaktyczne [PS_C1_S_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)