Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Kod modułu: PS_B2_TW1
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu: - osobowości pedagoga specjalnego - zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego - funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy - kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rolę kontaktów społecznych ucznia, w tym w grupie rówieśniczej, koleżeństwa, przyjaźni i konfliktów wśród uczniów; rolę osób znaczących i autorytetów; zagadnienia zmiany autorytetów, kryzysu autorytetu nauczyciela, rodzica i opiekuna [PS_B2_TW1_1]
K_W03 [4/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i w szkole na różnych etapach edukacyjnych oraz istotę programów wychowawczych [PS_B2_TW1_2]
K_W01 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować działania profilaktyczne w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty [PS_B2_TW1_3]
K_U04 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze [PS_B2_TW1_4]
K_U07 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_B2_TW1_5]
K_K02 [5/5] K_K03 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [PS_B2_TW1_6]
K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt [PS_B2_TW1_w_1]
Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury
PS_B2_TW1_1 PS_B2_TW1_2 PS_B2_TW1_3 PS_B2_TW1_4 PS_B2_TW1_5 PS_B2_TW1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_B2_TW1_ fs_2]
Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
15
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego”
45 Projekt [PS_B2_TW1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)