Historia wychowania
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Nazwa modułu: | Historia wychowania |
---|---|
Kod modułu: | PS_B2_HW |
Kod programu: | W3-SMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedmiot traktuje o kształtowaniu się myśli pedagogicznej i oświaty na przestrzeni wieków, o poglądach na wychowanie osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz określa ich filozoficzne i historyczne uwarunkowania, konsekwencje oraz odniesienia do współczesności. Ukazuje także historyczne uwarunkowania tworzenia się i funkcjonowania różnych środowisk wychowawczych, wypracowane na przestrzeni dziejów poglądy i propozycje działań pedagogicznych na rzecz środowisk wychowawczych (w tym środowisk wychowawczych osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). Uruchamia strategie porównawcze wobec historycznych i współczesnych nurtów, z uwydatnieniem krytycznej analizy poglądów i działań pedagogicznych, respektując kontekst historyczny (w oparciu o materiał źródłowy).Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studentów, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawy wiedzy z zakresu filozofii i pedagogiki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawowe teorie pedagogiczne, w tym nurty i kierunki, oraz konteksty normatywne, personalistyczne i społeczne w pedagogice; zagadnienia pedagogiki autorytarnej i nieautorytarnej, emancypacji i krytyczności w naukach o wychowaniu oraz antypedagogiki. [PS_B2_HW_1] |
K_W01 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie historyczne uwarunkowania edukacji, miejsca powstawania relacji edukacyjnych, kultury, ideologii, zagadnienie ekonomii w kontekście edukacji, zmiany i wyzwania edukacyjne XXI wieku [PS_B2_HW_2] |
K_W05 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozpoznawać i identyfikować style i nurty wychowania w praktyce edukacyjnej i w działaniach opiekuńczo-wychowawczych [PS_B2_HW_3] |
K_U01 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [PS_B2_HW_4] |
K_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_B2_HW_w_1] | Egzamin pisemny obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się modułu: historia wychowania. |
PS_B2_HW_1 |
Zaliczenie pisemne [PS_B2_HW_w_2] | Pisemne kolokwia cząstkowe, przeprowadzane podczas ćwiczeń, obejmujące treści realizowane w ramach zajęć i pracy własnej studenta |
PS_B2_HW_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_B2_HW_fs_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych). |
15 | Lektura podręczników i tekstów źródłowych, przygotowanie się do egzaminu pisemnego. |
15 |
Egzamin pisemny [PS_B2_HW_w_1] |
ćwiczenia [PS_B2_HW_fs_2] | Metody asymilacji wiedzy (praca z tekstem, dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (gry symulacyjne). |
15 | Lektura podręczników i tekstów źródłowych, przygotowanie się do zajęć (dyskusje, kolokwia, gry symulacyjne). |
15 |
Zaliczenie pisemne [PS_B2_HW_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |