Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Kod modułu: PS_NI_MA_E1
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień: rozwój i zagrożenia rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym; profilaktyka a powstawanie patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności; znajomość i krytyczna postawa wobec terminologii i teorii medycznych, kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej; interpretacja zjawisk społecznych ukazująca ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innymi naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; etiologię niepełnosprawności intelektualnej; obrazy kliniczne jednostek chorobowych, w tym genowych i chromosomowych, związanych z niepełnosprawnością intelektualną; [PS_NI_MA_E1_1]
K_W02 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie współczesne teorie interwencji i rehabilitacji medycznej oraz medyczne aspekty niepełnosprawności sprzężonej [PS_NI_MA_E1_2]
K_W03 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; określać etiologię niepełnosprawności intelektualnej; przedstawiać obrazy kliniczne jednostek chorobowych, w tym genowych i chromosomowych, związanych z niepełnosprawnością intelektualną; analizować i wykorzystywać współczesne teorie interwencji i rehabilitacji medycznej; określać medyczne aspekty niepełnosprawności sprzężonej [PS_NI_MA_E1_3]
K_U02 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_NI_MA_E1_4]
K_K07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin ustny lub pisemny [PS_NI_MA_E1_w_1]
Egzamin pisemny lub ustny obejmujący znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego modułu
PS_NI_MA_E1_1 PS_NI_MA_E1_2 PS_NI_MA_E1_3
Prezentacja/opis monograficzny [PS_NI_MA_E1_w_2]
Opracowanie prezentacji/opisu monograficznego uwzględniające medyczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
PS_NI_MA_E1_1 PS_NI_MA_E1_2 PS_NI_MA_E1_3 PS_NI_MA_E1_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_NI_MA_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych)
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia.
30 Egzamin ustny lub pisemny [PS_NI_MA_E1_w_1]
ćwiczenia [PS_NI_MA_fs_2]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, opis), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, metoda przypadków
15
Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia.
45 Prezentacja/opis monograficzny [PS_NI_MA_E1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)