Metodyka zajęć socjoterapeutycznych Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Metodyka zajęć socjoterapeutycznych
Kod modułu: PS_D4_MS
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
W czasie realizacji modułu student nabywa umiejętności tworzenia projektu zajęć socjoterapeutycznych. Potrafi określić potrzeby uczniów wymagających zajęć socjoterapeutycznych.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcia wychowania i rozwoju: funkcje wychowania, style wychowania, zagadnienia przymusu i swobody w wychowaniu, wychowania adaptacyjnego i emancypacyjnego; zagadnienie wychowania w kontekście manipulacji; problematykę podmiotowości w wychowaniu; zasady współpracy środowisk wychowawczych w procesie wychowania; uwarunkowania agresji i przemocy w szkole; miejsce przedszkola i szkoły jako instytucji wychowawczej [PS_D4_MS_1]
K_W01 [4/5]
W zakresie wiedzy student zna i rozumie przesłanki teoretyczne programów profilaktycznych uzależnień oraz programów zapobiegania samobójstwom dzieci i młodzieży; metodykę wykorzystywania konstruowanych programów wychowawczych [PS_D4_MS_2]
K_W11 [3/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów; tworzyć programy kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami i stosować te programy w grupach przedszkolnych i klasach włączających; ocenić efektywność programów rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami [PS_D4_MS_3]
K_K04 [5/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej w procesie rozpoznawania zachowań świadczących o wystąpieniu konfliktu lub stosowaniu przemocy i określania działań interwencyjnych, w tym wskazań terapeutycznych [PS_D4_MS_4]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_D4_MS_w_1]
Opracowanie projektu zajęć socjoterapeutycznych.
PS_D4_MS_1 PS_D4_MS_2 PS_D4_MS_3
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_D4_MS_w_2]
Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć socjoterapeutycznych.
PS_D4_MS_2 PS_D4_MS_3 PS_D4_MS_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_D4_MS _fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych).
30
Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja).
90 Zaliczenie pisemne [PS_D4_MS_w_1] Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_D4_MS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)