Metody i formy pracy w środowisku wielokulturowym Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Metody i formy pracy w środowisku wielokulturowym
Kod modułu: PS_D3_MAE
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Student zapoznaje się z wiedzą dotyczącą wielokulturowości, szczególnie środowiskami wielo – i międzykulturowymi, a także rolą pedagoga w oddziaływaniu na jednostki, grupy i społeczności, oraz poszczególne metody pracy. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
Wymagania wstępne:
Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie istotę i zalety nauczania otwartego w edukacji włączającej; specyfikę pracy w grupie zróżnicowanej, zasady projektowania przestrzeni klasy szkolnej; style poznawcze i strategie uczenia się oraz style nauczania w kontekście grupy heterogenicznej [PS_D3_MAE_1]
K_W08 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wdrażania nauczania otwartego; modele nauczania indywidualizującego [PS_D3_MAE_2]
K_W10 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów [PS_D3_MAE_3]
K_U04 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć [PS_D3_MAE_4]
K_U07 [4/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej [PS_D3_MAE_5]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [PS_D3_MAE_w_1]
forma (ustna/pisemna) do wyboru; znajomość treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu
PS_D3_MAE_1 PS_D3_MAE_2 PS_D3_MAE_3 PS_D3_MAE_5
Prezentacja [PS_D3_MAE _w_2]
Praca w grupach, prezentacja (multimedialna)
PS_D3_MAE_2 PS_D3_MAE_3 PS_D3_MAE_4 PS_D3_MAE_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_D3_MAE_fs_1]
metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja)
15
studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu; przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu
45 Egzamin [PS_D3_MAE_w_1]
ćwiczenia [PS_D3_MAE_fs_2]
Badania w terenie, metody problemowe (dyskusja), praca w grupach
15
Przeprowadzenie badań, studiowanie literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, praca w grupie
15
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)