Podstawy pracy z uchodźcami i imigrantami
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Nazwa modułu: | Podstawy pracy z uchodźcami i imigrantami |
---|---|
Kod modułu: | PS_D3_PPU |
Kod programu: | W3-SMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł przygotowuje studentów do rozumienia procesów migracji i związanych z nimi zjawisk. Treści przedmiotu koncentrują się na uwarunkowaniach pedagogicznych, psychologicznych i prawnych związanych z przyjmowaniem do szkoły lub innej placówki ucznia (wychowanka) z doświadczeniem migracyjnym. Studenci poznają różne rodzaje migracji: uchodźstwo, repatriację, reemigrację, migracje ekonomiczne etc. Zgłębiają sytuację społeczną i problemy adaptacyjne występujące w rodzinach z doświadczeniem migracyjnym. Poznają metody uwrażliwiania kulturowego adresowane do grup większościowych, przyjmujących migranta.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie istotę i zalety nauczania otwartego w edukacji włączającej; specyfikę pracy w grupie zróżnicowanej, zasady projektowania przestrzeni klasy szkolnej; style poznawcze i strategie uczenia się oraz style nauczania w kontekście grupy heterogenicznej [PS_D3_PPU_1] |
K_W02 [4/5] K_W03 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody nauczania (konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania i ich adaptację do zróżnicowanych potrzeb dzieci i uczniów, metody aktywizujące, metodę
projektów, pracę badawczą dziecka i ucznia), alternatywne sposoby uczenia się i elastycznego nauczania [PS_D3_PPU_2] |
K_W10 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów [PS_D3_PPU_3] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej [PS_D3_PPU_4] |
K_K01 [3/5] K_K05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PS_D3_PPU_w_1] | forma (ustna/pisemna) do wyboru;
znajomość treści programowych modułu,
umiejętność zaproponowania działań praktycznych |
PS_D3_PPU_1 PS_D3_PPU_2 PS_D3_PPU_3 PS_D3_PPU_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_D3_PPU_fs_1] | metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna), metody aktywizujące |
15 | studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu;
przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu |
45 | Kolokwium [PS_D3_PPU_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |