Wstęp do literaturoznawstwa
Kierunek studiów: Filologia (język rosyjski)
Kod programu: 02-S1FLJR12.2014

Nazwa modułu: | Wstęp do literaturoznawstwa |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-JRB-S1-WDL01 |
Kod programu: | 02-S1FLJR12.2014 |
Semestr: | semestr zimowy 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Wstęp do literaturoznawstwa powinien umożliwić studentowi analizę tekstów pod kątem wskazanych problemów teoretyczno- i historycznoliterackich. W efekcie student ma uzyskać wiedzę o procesie historycznoliterackim/teoretycznoliterackim; nabyć umiejętności analizy konkretnego gatunku, rozpoznawania podstawowych systemów wersyfikacyjnych; powinien posiąść umiejętność wyrażania własnej opinii i sądów na temat przeczytanych lektur. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu teorii literatury. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna elementarną terminologię z zakresu językoznawstwa i rozumie jej źródła [WDL01_1] |
K_W02 [3/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa
typowego dla każdego z nich
[WDL01_2] |
K_W06 [1/5] |
zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów
kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie
studiowanej dyscypliny humanistycznej
[WDL01_3] |
K_W07 [2/5] |
rozróżnia strategie tłumaczeniowe stosowane w tłumaczeniach literackich oraz
w tłumaczeniach tekstów użytkowych
[WDL01_4] |
K_W12 [2/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować
informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów
[WDL01_5] |
K_U02 [2/5] |
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie
typowych zadań/ problemów w obrębie studiowanego kierunku studiów
[WDL01_6] |
K_U03 [2/5] |
potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów i wytworów kultury materialnej z
zakresu filologii oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację
[WDL01_7] |
K_U10 [2/5] |
zachowuje otwartość na różnorodność sądów, opinii i interpretacji zjawisk
społeczno-kulturowych i tekstów literackich je ilustrujących
[WDL01_8] |
K_K07 [2/5] |
jest świadomy wpływu literatury obcojęzycznej na literaturę polską i inne
literatury europejskie
[WDL01_9] |
K_K08 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
pisemne kolokwia zaliczeniowe [WDL01_w_1] | Akcent w ramach pisemnych sprawdzianów wiedzy zostanie położony na wiedzę z teorii literatury i umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce (analiza tekstów literackich).
Kolokwia przeprowadzane są w formie pisemnej. Zawierają po 10 pytań złożonych. Czas trwania kolokwium: 45 minut. Czas jest liczony od momentu rozdania przygotowanych wcześniej przez egzaminatora testów. Kolokwia są przeprowadzane w czasie trwania semestru
|
WDL01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [WDL01_fs_1] | Forma zajęć pozwalająca na podanie przez prowadzącego podstawowych zagadnień kluczowych dla dalszej dyskusji (metoda podająca – pogadanka, objaśnienia, wyjaśnienia). Rozmowa na zadane wcześniej tematy, dyskusja o przeczytanych utworach literackich i tekstach krytycznych (metoda aktywizująca, „burza mózgów”, dyskusja).
Prezentacja prac studenta (recenzje, prezentacje multimedialne, referaty)
|
30 | Praca własna studenta obejmuje: Analizę tekstów pod kątem wskazanych problemów teoretyczno- i historycznoliterackich; sporządzanie notatek z zadanej lektury, przygotowanie do rozmowy na zajęciach w ramach dyskusji moderowanych; pracę ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmującą notatki z lektury, samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych; przyswojenie wiedzy o procesie historycznoliterackim/teoretycznoliterackim; przyswojenie umiejętności analizy konkretnego gatunku, podstawowych systemów wersyfikacyjnych; nabycie umiejętności analizy tekstów literatury; wykształcenie umiejętności wyrażania własnej opinii i sądów na temat przeczytanych lektur. Przygotowanie do sprawdzianów pisemnych |
30 |
pisemne kolokwia zaliczeniowe [WDL01_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |