Diagnoza w resocjalizacji Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Diagnoza w resocjalizacji
Kod modułu: R_Dr
Kod programu: 06-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna techniki aktywnego słuchania. Jest świadomy roli relacji diagnostycznej w procesie diagnozy resocjalizacyjnej. [R_Dr _1]
K_W08 [3/5]
Student zna podstawy teoretyczno - metodologiczne diagnozy niedostosowania społecznego; Zna psychopedagogiczne i społeczne modele diagnozy resocjalizacyjnej, jej przedmiot, zakres i obszary; Student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w diagnozie resocjalizacyjnej. [R_Dr _2]
K_W12 [4/5]
Potrafi wykorzystywać podstawowe orientacje teoretyczne (humanistyczną, behawioralną, psychodynamiczną, systemową) do celów diagnozy resocjalizacyjnej. Potrafi odnosić się do charakterystyki osobowości dojrzałej i niedojrzałej, symptomów, typologii, faz i stadiów niedostosowania społecznego. [R_Dr _3]
K_U03 [2/5]
Zna zasady konstrukcji narzędzi diagnostycznych (kwestionariusze i skale ocen; genogram); potrafi je stosować i konstruować dla potrzeb diagnostyki resocjalizacyjnej [R_Dr _4]
K_U05 [4/5]
Student jest świadomy dylematów etycznych oraz trudności w rozpoznawaniu niedostosowania społecznego, a także jego konsekwencji; Jest świadomy różnych perspektyw widzenia i potrafi je uwzględniać w diagnozie resocjalizacyjnej [R_Dr _5]
K_U12 [4/5]
Student potrafi dobrać/skonstruować i zastosować narzędzia diagnostyczne adekwatnie do potrzeb diagnozy przypadku [R_Dr _6]
K_K08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin testowy [R_Dr _w_1]
Studenci piszą test typu mieszanego.
R_Dr _1 R_Dr _2 R_Dr _3 R_Dr _4 R_Dr _5
Diagnoza przypadku [R_Dr _w_2]
Studenci przeprowadzają diagnozę przypadku osoby niedostosowanej społecznie w formie wywiadu oraz Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki
R_Dr _1 R_Dr _2 R_Dr _3 R_Dr _4 R_Dr _5 R_Dr _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_Dr _fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
20
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
70 Egzamin testowy [R_Dr _w_1]
ćwiczenia [R_Dr _fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
10
Przygotowanie pracy zaliczeniowej
50 Diagnoza przypadku [R_Dr _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)