Diagnoza pedagogiczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N1PE12.2014

Nazwa modułu: diagnoza pedagogiczna
Kod modułu: R_D
Kod programu: 06-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student potrafi opisać specyfikę dziedziny jaką jest diagnostyka pedagogiczna oraz opisać jej przedmiot zainteresowań, wskazać jej rodowód i powiązania z innymi dziedzinami wiedzy. [R_D _1]
K_W13 [3/5]
student wymienia etapy postępowania w diagnozie pedagogicznej, rozróżnia podstawowe procedury jej realizacji, wskazuje normy i inne kryteria ocen wykorzystywane w diagnozowaniu pedagogicznym. [R_D _2]
K_W16 [1/5]
student opisuje problemy etyczne diagnozowania. [R_D _3]
K_W19 [4/5]
student potrafi dobierać odpowiednio do natury zjawisk społeczno-wychowawczych rodzaje technik badawczych, konstruować podstawowe narzędzia dla zbierania danych oraz interpretować uzyskane rezultaty [R_D _4]
K_U01 [1/5]
student posługuje się odpowiednimi terminami i pojęciami psychopedagogicznymi oraz kategoriami i terminami diagnostycznymi w opisie przebiegu i efektów diagnozy, potrafi sporządzić opinię diagnostyczną [R_D _5]
K_U07 [3/5]
student potrafi wykorzystać rezultaty diagnozy do zaprojektowania stosownych działań interwencyjnych wobec osób lub środowisk [R_D _6]
K_U10 [3/5]
student dostrzega znaczenie diagnozy pedagogicznej jako podstawy wszelkich działań opiekuńczo-wychowawczych, edukacyjnych, interwencyjnych, i pomocowych, jest przekonany o znaczeniu tego typu działalności pedagogicznej, jest wrażliwy na występowanie w otoczeniu i praktyce pedagogicznej problemów i sytuacji wymagających rozpoznania, jest gotowy do podejmowania takich działań oraz inicjowania ich u innych osób, potrafi współpracować w zespole diagnozującym [R_D _7]
K_K03 [4/5]
student postępuje zgodnie z zasadami etycznymi dotyczącymi sposobu prowadzenia badań diagnostycznych, jak też użytkowania ich rezultatów, oraz jest wrażliwy na postawę i zachowanie innych osób w zakresie postępowania w diagnozowaniu zgodnie z zasadami etyki. [R_D _8]
K_K05 [4/5]
student postępuje zgodnie z zasadami etycznymi dotyczącymi postępowania z osobami badanymi oraz w zakresie wykorzystania rezultatów diagnozy i jej upowszechniania. [R_D _9]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt pisemny [R_D_w_1]
Diagnoza przypadku
R_D _4 R_D _5
Egzamin [R_D_w_2]
-
R_D _1 R_D _2 R_D _3 R_D _4 R_D _5 R_D _6 R_D _7 R_D _8 R_D _9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_D _fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
20
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
70 Egzamin [R_D_w_2]
ćwiczenia [R_D _fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
20
Przygotowanie prac zaliczeniowych
70 Projekt pisemny [R_D_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)