Twórczy warsztat pedagoga specjalnego .2
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2019

Nazwa modułu: | Twórczy warsztat pedagoga specjalnego .2 |
---|---|
Kod modułu: | PONA_SEP_TWP.2 |
Kod programu: | W6-S2PA19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Treści:
- Podstawy umiejętności terapeutycznych
- Relacja terapeutyczna
- Kreatywny i twórczy pedagog specjalny
- możliwości i ograniczenia pedagoga specjalnego
|
Wymagania wstępne: | podstawy terminologii z zakresu pedagogiki specjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
kontaktach interpersonalnych (również z osobami niepełnosprawnymi) wykazuje postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [PONA_SEP_TWP.2_K_1] |
K_K06 [4/5] |
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się [PONA_SEP_TWP.2_K_2] |
K_K01 [2/5] |
jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym [PONA_SEP_TWP2_K_3/B1] |
K_K03 [2/5] |
ma praktyczne umiejętności kreatywnego tworzenia rozwiązań do nowo zaistniałej sytuacji w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z niepełnosprawnością słuchową [PONA_SEP_TWP.2_U_1] |
K_U04 [4/5] |
potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne do pracy z niepełnosprawnością słuchową [PONA_SEP_TWP.2_U_2] |
K_U11 [4/5] |
potrafi współdziałać w grupie, wykorzystywać komunikację interpersonalną , kieruje się zasadą interdyscyplinarności [PONA_SEP_TWP.2_U_3] |
K_U12 [4/5] |
potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami oraz planować działania na rzecz rozwoju zawodowego na podstawie świadomej autorefleksji i informacji zwrotnej od innych osób [PONA_SEP_TWP2_U_4/B1] |
KN_U03 [3/5] |
ma usystematyzowaną wiedzę dotyczącą osoby pedagoga specjalnego oraz kryterium doborów różnych metod pracy z niepełnosprawnymi [PONA_SEP_TWP.2_W_1] |
K_W05 [4/5] |
posiada wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki twórczości, wiedzy o sztuce, arteterapii oraz ich wzajemnych związkach, źródłach i sposobach przenikania w pracy terapeutycznej na poziomie rozszerzonym [PONA_SEP_TWP.2_W_2] |
K_W17 [4/5] |
posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej i stosuje je w planowaniu własnej ścieżki zawodowej [PONA_SEP_TWP.2_W_3] |
K_W20 [2/5] |
posiada wiedzę dotyczącą zagadnienia autorefleksji i samorozwoju: zasoby własne w pracy nauczyciela – identyfikacja i rozwój, indywidualne strategie radzenia sobie z trudnościami, stres i nauczycielskie wypalenie zawodowego [PONA_SEP_TWP2_W_4/B1] |
KN_W08 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
projekt [PONA_SEP_TWP.2_w_1] | Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego |
PONA_SEP_TWP.2_K_1 |
prezentacja - pisemna [PONA_SEP_TWP.2_w_2] | Opisujące zastosowanie praktycznych umiejętności terapeutycznych |
PONA_SEP_TWP.2_K_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PONA_SEP_TWP.2_fs_1] | Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
15 | Przyswojenie przez studenta
podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego” |
15 |
projekt [PONA_SEP_TWP.2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |