Twórczy warsztat pedagoga specjalnego .1 Field of study: Pedagogy of persons with disabilities with art therapy
Programme code: W6-S2PA19.2019

Module name: Twórczy warsztat pedagoga specjalnego .1
Module code: PONA_SEP_TWP.1
Programme code: W6-S2PA19.2019
Semester:
  • winter semester 2020/2021
  • winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Description:
Treści: - Podstawy umiejętności terapeutycznych - Relacja terapeutyczna - Kreatywny i twórczy pedagog specjalny - możliwości i ograniczenia pedagoga specjalnego
Prerequisites:
podstawy terminologii z zakresu pedagogiki specjalnej
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
kontaktach interpersonalnych (również z osobami niepełnosprawnymi) wykazuje postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [PONA_SEP_TWP.1_K_1]
K_K06 [4/5] K_K08 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K10 [3/5] KN_K11 [3/5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się [PONA_SEP_TWP.1_K_2]
K_K01 [2/5] KN_K02 [1/5]
kontaktach z drugim człowiekiem wykazuje inicjatywę i chęć nawiązania kontaktu [PONA_SEP_TWP.1_K_3]
K_K02 [1/5] K_K03 [2/5]
ma praktyczne umiejętności kreatywnego tworzenia rozwiązań do nowo zaistniałej sytuacji w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z niepełnosprawnością słuchową [PONA_SEP_TWP.1_U_1]
K_U04 [4/5] K_U11 [2/5] KN_U18 [3/5] KN_U19 [2/5] KN_U20 [3/5] KN_U21 [2/5]
potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne do pracy z niepełnosprawnością słuchową [PONA_SEP_TWP.1_U_2]
K_U11 [4/5]
potrafi współdziałać w grupie, wykorzystywać komunikację interpersonalną , kieruje się zasadą interdyscyplinarności [PONA_SEP_TWP.1_U_3]
K_U12 [4/5] KN_U12 [1/5] KN_U17 [2/5]
potrafi skutecznie i świadomie komunikować się i porozumieć się w sytuacji konfliktowej [PONA_SEP_TWP.1_U4/B1]
KN_U18 [3/5]
ma usystematyzowaną wiedzę dotyczącą osoby pedagoga specjalnego oraz kryterium doborów różnych metod pracy z niepełnosprawnymi [PONA_SEP_TWP.1_W_1]
K_W05 [4/5] K_W06 [4/5] KN_W12 [4/5]
posiada wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki twórczości, wiedzy o sztuce, arteterapii oraz ich wzajemnych związkach, źródłach i sposobach przenikania w pracy terapeutycznej na poziomie rozszerzonym [PONA_SEP_TWP.1_W_2]
K_W17 [4/5]
posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej i stosuje je w planowaniu własnej ścieżki zawodowej [PONA_SEP_TWP.1_W_3]
K_W20 [2/5] K_W21 [2/5] KN_W21 [2/5]
zna i rozumie teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych [PONA_SEP_TWP.1_W_4/B]
KN_W15 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
projekt [PONA_SEP_TWP.1_w_1]
Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego
PONA_SEP_TWP.1_K_1 PONA_SEP_TWP.1_K_2 PONA_SEP_TWP.1_U_1 PONA_SEP_TWP.1_U4/B1 PONA_SEP_TWP.1_W_1
prezentacja - pisemna [PONA_SEP_TWP.1_w_2]
Opisujące zastosowanie praktycznych umiejętności terapeutycznych
PONA_SEP_TWP.1_K_2 PONA_SEP_TWP.1_K_3 PONA_SEP_TWP.1_U_2 PONA_SEP_TWP.1_U_3 PONA_SEP_TWP.1_W_2 PONA_SEP_TWP.1_W_3 PONA_SEP_TWP.1_W_4/B
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [PONA_SEP_TWP.1_fs_1]
Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw osoby pedagoga specjalnego Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
15
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego”
15 projekt [PONA_SEP_TWP.1_w_1] prezentacja - pisemna [PONA_SEP_TWP.1_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)