Metodyka rewalidacji indywidualnej i reedukacji dzieci z dysfunkcją słuchu Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2019

Nazwa modułu: Metodyka rewalidacji indywidualnej i reedukacji dzieci z dysfunkcją słuchu
Kod modułu: PONA_SEP_MR
Kod programu: W6-S2PA19.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma na celu wyposażyć studenta w odpowiednie narzędzia do pracy indywidualnej rewalidacyjnej i reedukacyjnej z dzieckiem, młodzieżą, osobą dorosłą z dysfunkcją słuchu.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi samodzielnie uzupełnić, doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z osobą z dysfunkcją słuchu, projektując i realizując działania rewalidacyjne, wykorzystując swoje umiejętności komunikacyjne do porozumieniami się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami [PONA_SEP_MR_K_1/B2]
K_K05 [2/5]
jest gotów do okazywania empatii uczniom oraz zapewniania im wsparcia i pomocy; posiada wrażliwość skierowaną na osoby z wadami słuchu, ich edukację, wychowanie i rozwój społeczny [PONA_SEP_MR_K_2/B2]
K_K08 [2/5]
prezentuje właściwą postawę wobec alternatywnych sposobów komunikacji osób z niepełnosprawnością oraz ich użytkowników [PONA_SEP_MR_K_3]
KN_K06 [2/5]
posiada pogłębione umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzą w celu analizowania przyczyn, przebiegu, motywów i wzorów zachowań, diagnozowania problemów i zjawisk oraz analizowania działań praktycznych stosowanych i ukierunkowanych na wspomaganie, rehabilitację, rewalidację, arteterapię i adaptację społeczną osób z dysfunkcją słuchu [PONA_SEP_MR_U_1]
K_U03 [3/5] KN_U14 [4/5] KN_U15 [3/5] KN_U24 [3/5] KN_U27 [3/5] KN_U28 [2/5]
prawidłowo wykorzystuje zdobytą wiedzę w celu projektowania własnych badań, analizowania przykładów i konkretnych indywidualnych przypadków przez pryzmat wiedzy z surdopedagogiki oraz umiejętnie je opracowuje i prezentuje; dokonuje analizy ich skuteczności i przydatności w prowadzonych działaniach [PONA_SEP_MR_U_2]
K_U10 [3/5]
ma szczegółową wiedzę na temat metod, narzędzi i technik wykorzystywanych w projektowaniu i prowadzeniu diagnozy i badań z zakresu pracy rewalidacyjnej i reedukacyjnej dzieci z dysfunkcją słuchu ze szczególnym uwzględnieniem działań arteterapeutycznych [PONA_SEP_MR_W_1]
K_W13 [3/5] KN_W24 [3/5]
posiada uporządkowaną wiedzę na temat metodyki, metodyki specjalnej oraz metodyki arteterapeutycznej w pracy z osobą z dysfunkcją słuchu [PONA_SEP_MR_W_2]
K_W17 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zajęcia rewalidacyjne [PONA_SEP_MR_w_1]
Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z osobą z dysfunkcją słuchu
PONA_SEP_MR_K_1/B2 PONA_SEP_MR_K_2/B2 PONA_SEP_MR_K_3 PONA_SEP_MR_U_1 PONA_SEP_MR_U_2 PONA_SEP_MR_W_1 PONA_SEP_MR_W_2
Prezentacja [PONA_SEP_MR_w_2]
zaprezentowanie teoretycznie i praktycznie jednej z metod rewalidacji/reedukacji osób z dysfunkcją słuchu po przeprowadzeniu zajęć.
PONA_SEP_MR_K_1/B2 PONA_SEP_MR_K_2/B2 PONA_SEP_MR_U_1 PONA_SEP_MR_U_2 PONA_SEP_MR_W_1 PONA_SEP_MR_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PONA_SEP_MR_fs_1]
Przekazanie treści dotyczących teoretycznych podstaw pracy rewalidacyjnej i reedukacyjnej z osobą z dysfunkcją słuchu; metoda zajęć praktycznych, poprzez zapoznanie studentów z poszczególnymi metodami i ćwiczenie umiejętności ich zastosowania w praktyce
30
analiza literatury; przyswojenie przez studenta poszczególnych metod pracy
30 Zajęcia rewalidacyjne [PONA_SEP_MR_w_1] Prezentacja [PONA_SEP_MR_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)