Metodyka rewalidacji indywidualnej i reedukacji dzieci z dysfunkcją słuchu
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka rewalidacji indywidualnej i reedukacji dzieci z dysfunkcją słuchu |
---|---|
Kod modułu: | PONA_SEP_MR |
Kod programu: | W6-S2PA19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł ma na celu wyposażyć studenta w odpowiednie narzędzia do pracy indywidualnej rewalidacyjnej i reedukacyjnej z dzieckiem, młodzieżą, osobą dorosłą z dysfunkcją słuchu. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi samodzielnie uzupełnić, doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z osobą z dysfunkcją słuchu, projektując i realizując działania rewalidacyjne, wykorzystując swoje umiejętności komunikacyjne do porozumieniami się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami [PONA_SEP_MR_K_1/B2] |
K_K05 [2/5] |
jest gotów do okazywania empatii uczniom oraz zapewniania im wsparcia i pomocy; posiada wrażliwość skierowaną na osoby z wadami słuchu, ich edukację, wychowanie i rozwój społeczny [PONA_SEP_MR_K_2/B2] |
K_K08 [2/5] |
prezentuje właściwą postawę wobec alternatywnych sposobów komunikacji osób z niepełnosprawnością oraz ich użytkowników [PONA_SEP_MR_K_3] |
KN_K06 [2/5] |
posiada pogłębione umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzą w celu analizowania przyczyn, przebiegu, motywów i wzorów zachowań, diagnozowania problemów i zjawisk oraz analizowania działań praktycznych stosowanych i ukierunkowanych na wspomaganie, rehabilitację, rewalidację, arteterapię i adaptację społeczną osób z dysfunkcją słuchu [PONA_SEP_MR_U_1] |
K_U03 [3/5] |
prawidłowo wykorzystuje zdobytą wiedzę w celu projektowania własnych badań, analizowania przykładów i konkretnych indywidualnych przypadków przez pryzmat wiedzy z surdopedagogiki oraz umiejętnie je opracowuje i prezentuje; dokonuje analizy ich skuteczności i przydatności w prowadzonych działaniach [PONA_SEP_MR_U_2] |
K_U10 [3/5] |
ma szczegółową wiedzę na temat metod, narzędzi i technik wykorzystywanych w projektowaniu i prowadzeniu diagnozy i badań z zakresu pracy rewalidacyjnej i reedukacyjnej dzieci z dysfunkcją słuchu ze szczególnym uwzględnieniem działań arteterapeutycznych [PONA_SEP_MR_W_1] |
K_W13 [3/5] |
posiada uporządkowaną wiedzę na temat metodyki, metodyki specjalnej oraz metodyki arteterapeutycznej w pracy z osobą z dysfunkcją słuchu [PONA_SEP_MR_W_2] |
K_W17 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zajęcia rewalidacyjne [PONA_SEP_MR_w_1] | Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z osobą z dysfunkcją słuchu |
PONA_SEP_MR_K_1/B2 |
Prezentacja [PONA_SEP_MR_w_2] | zaprezentowanie teoretycznie i praktycznie jednej z metod rewalidacji/reedukacji osób z dysfunkcją słuchu po przeprowadzeniu zajęć. |
PONA_SEP_MR_K_1/B2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PONA_SEP_MR_fs_1] | Przekazanie treści dotyczących teoretycznych podstaw pracy rewalidacyjnej i reedukacyjnej z osobą z dysfunkcją słuchu; metoda zajęć praktycznych, poprzez zapoznanie studentów z poszczególnymi metodami i ćwiczenie umiejętności ich zastosowania w praktyce |
30 | analiza literatury; przyswojenie przez studenta poszczególnych metod pracy |
30 |
Zajęcia rewalidacyjne [PONA_SEP_MR_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |