Metodologia pracy naukowej
Field of study: Music Education
Programme code: W6-S2EM19.2019

Module name: | Metodologia pracy naukowej |
---|---|
Module code: | 13-EM-S2-MPN |
Programme code: | W6-S2EM19.2019 |
Semester: | winter semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem realizacji modułu jest zapoznanie studentów z pojęciem i charakterystyką pracy naukowej, piśmiennictwem naukowym, metodami i narzędziami badawczymi, umiejętnością analizy tekstów, sporządzaniem fiszek i notatek oraz ich wykorzystywania w pracy naukowej. Drugą zasadniczą częścią zajęć jest przygotowania do pisania prac dyplomowych, w tym kształceniem umiejętności realizowania wymogów redakcyjnych, prezentowania wyników badań, metod pozyskiwania informacji naukowych i metod analizy tekstów naukowych. Ostatnim etapem jest przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej. |
Prerequisites: | Wymagane: realizacja efektów kształcenia w zakresie kwalifikacji nauczycielskich na pierwszym i drugim poziomie kształcenia, ogólna wiedza
i umiejętności muzyczne. |
Key reading: | Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000
Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych. Wyd. drugie poprawione i rozszerzone, Wyd. Żak, Warszawa 1995
Zaczyński W.P., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995
Zaczyński W.P., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Wyd. Żak, Warszawa 1997 |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma poszerzoną wiedzę w zakresie:
- nauki jako pojęcia, systematyki nauk, dziedzin nauk w Polsce, problemów naukowych, problematyki i problemu naukowego, rodzajów piśmiennictwa naukowego;
- metod, narzędzi i technik stosowanych w naukach;
- podstawowych metod statystycznych. [13-EM-S2-MPN_1] |
13-EM-S2-W08 [3/5] |
Potrafi określić cel pracy dyplomowej, sformułować problem badawczy i opracować plan pracy na podstawie znajomości literatury, umiejętności jej zapamiętania, analizowania i zapisywania. [13-EM-S2-MPN_2] |
13-EM-S2-W14 [3/5] |
Zna główne cechy przygotowania pracy magisterskiej i etapy jej przygotowania. Umie właściwe określić zmienne i ich wskaźniki, pytania szczegółowe i założenia badawcze, dokonać poprawnej analizy wyników badań własnych. [13-EM-S2-MPN_3] |
13-EM-S2-W14 [3/5] |
Potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie magisterskim, w tym: formułować wstępy, redagować plan pracy, opracować bibliografię, zastosować aparaturę krytyczną. [13-EM-S2-MPN_4] |
13-EM-S2-W14 [3/5] |
Potrafi zastosować wszystkie zalecane wymagania redakcyjne związane z przygotowaniem pracy dyplomowej, w tym styl, układ pracy i tekstu, kolejność stron z miejscem i sposobami ich oznaczania, prezentacje graficzne, skróty i symbole, cytaty i sposób cytowania. [13-EM-S2-MPN_5] |
13-EM-S2-W12 [3/5] |
Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą metod uzyskiwania informacji naukowej (przewodniki bibliograficzne, komputerowe bazy danych, Internet, czasopisma „branżowe”, literatura naukowa), zna wybrane zagadnienia
w zakresie ochrony własności intelektualnej. [13-EM-S2-MPN_6] |
13-EM-S2-W12 [3/5] |
Potrafi zadbać o zewnętrzną stronę pracy dyplomowej. Ma świadomość znaczenia etyki w pracy dyplomowej. [13-EM-S2-MPN_7] |
13-EM-S2-U11 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
praca pisemna [13-EM-S2-MPN_w_1] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta w oparciu o pisemnie opracowanie fragmentu pracy dyplomowej, w której ocenie podlegać będą: zawartość merytoryczna, umiejętność korzystania z literatury przedmiotu, umiejętność pisania i redakcja. |
13-EM-S2-MPN_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [13-EM-S2-MPN_fs_1] | metoda wykładu konwersatoryjnego polegająca na przedstawieniu
i wyjaśnieniu podstawowych pojęć
z zakresu metodologii badań naukowych;
- ćwiczenia polegające na opracowywaniu poszczególnych etapów postępowania badawczego |
15 | praca ze wskazaną literaturą, opracowywanie i analizowanie wszystkich etapów postępowania badawczego |
10 | |
practical classes [13-EM-S2-MPN_fs_2] | - ćwiczenia polegające na opracowywaniu poszczególnych etapów postępowania badawczego |
15 | (no information given) |
10 |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |