Ruch w edukacji i terapii Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S2EM19.2019

Nazwa modułu: Ruch w edukacji i terapii
Kod modułu: 13-EM-TM-S2-RET
Kod programu: W6-S2EM19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia w ramach modułu: Ruch w edukacji i terapii wprowadzają w wiedzę dotyczącą różnych form aktywności ruchowej wykorzystywanych zarówno w profilaktyce, terapii, jak i edukacji osób niepełnosprawnych, uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz osób starszych. Student nabywa również umiejętność świadomej pracy nad ciałem oraz wykorzystywania wszystkich możliwych aspektów ruchu ludzkiego ciała w relacji do czasu, przestrzeni i dynamiki ruchu w różnorodnych formach związanych z terapią tańcem
Wymagania wstępne:
Wymagane zaliczenie efektów kształcenia modułów: Podstawy arteterapii, Muzykoterapia w edukacji 1 i 2, Elementy pedagogiki specjalnej 1 i 2, Rytmikoterapia 1 i 2, Metodyka specjalnościowa 1
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólna wiedzę dotyczącą stosowania aktywności ruchowej (w tym tańca) jako środka integracji psychofizycznej we wspomaganiu rozwoju osób niepełnosprawnych, uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz osób starszych; a także orientuje się w literaturze związanej z terapeutycznym zastosowaniem ruchu i tańca w działaniach pedagogicznych. [13-EM-TM-S2-RET_1]
13-EM-S2-W08 [3/5] 13-EM-S2-W14 [3/5] 13-EM-S2-W15 [3/5]
Ma umiejętność świadomej pracy nad ciałem oraz stosuje zadania świadomości przestrzeni uwzględniając możliwości rozwoju motoryczno-poznawcze uczniów i podopiecznych. [13-EM-TM-S2-RET_2]
13-EM-S2-U06 [3/5] 13-EM-S2-U07 [3/5]
Potrafi wykorzystać różne formy aktywności ruchowej i muzyczno-ruchowej (w tym elementy terapii tańcem) w odniesieniu do konkretnych zaburzeń rozwojowych osób niepełnosprawnych oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. [13-EM-TM-S2-RET_3]
13-EM-S2-U16 [4/5] 13-EM-S2-K11 [4/5]
Potrafi wykorzystać różne formy aktywności ruchowej i muzyczno-ruchowej (w tym elementy terapii tańcem) w odniesieniu do potrzeb i możliwości osób starszych. [13-EM-TM-S2-RET_4]
13-EM-S2-U16 [4/5] 13-EM-S2-K03 [4/5] 13-EM-S2-K04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [13-EM-TM-S2-RET_w_1]
sprawdzenie umiejętności wykonywania zadań kształcących świadomość ciała, przestrzeni, pamięci ruchowo-przestrzennej z jednoczesnym wykorzystaniem ich we własnej koncepcji, możliwej do zastosowania w terapii poprzez ruch i taniec
13-EM-TM-S2-RET_1 13-EM-TM-S2-RET_2 13-EM-TM-S2-RET_3 13-EM-TM-S2-RET_4
ocena bieżąca [13-EM-TM-S2-RET_w_2]
Bieżąca ocena regularnego i systematycznego przygotowywania się studenta do zajęć oraz aktywności na zajęciach.
13-EM-TM-S2-RET_1 13-EM-TM-S2-RET_2 13-EM-TM-S2-RET_3 13-EM-TM-S2-RET_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-EM-TM-S2-RET_fs_1]
- prezentacja przykładowych form aktywności ruchowej stosowanych w terapii Dańcem oraz w edukacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
30
- doskonalenie umiejętności wykonywania wybranych form aktywności ruchowej i tanecznej oraz rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia zadań łączących muzykę i ruch; - przegląd literatury związanej z zagadnieniami w ramach modułu
30 zaliczenie praktyczne [13-EM-TM-S2-RET_w_1] ocena bieżąca [13-EM-TM-S2-RET_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)