Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2019

Nazwa modułu: Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 2
Kod modułu: 13-EM-RE-S1-RJD2
Kod programu: W6-S1EM19.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia w ramach modułu Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 2 mają na celu pogłębienie problematyki dotyczącej metody rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a. Stanowią także przygotowanie do realizacji przedmiotów przewidzianych w pozostałych modułach z zakresu Rytmiki w edukacji i wychowaniu. Praktyczne zajęcia mają na celu kształcenie umiejętności precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań metrorytmicznych oraz określania ich celów i zakresu działania.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów uczenia się modułu Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną wiedzę dotyczącą metody wychowania muzycznego E. Jaques-Dalcroze’a, jej genezy, założeń oraz zakresu wykorzystywanych ćwiczeń oraz literatury związanej z metodą. [13-EM-RE-S1-RJD2_1]
13-EM-S1-W02 [3/5] 13-EM-S1-W08 [3/5] 13-EM-S1-W09 [3/5]
Posiada umiejętność przełożenia wiedzy teoretycznej dotyczącej metody rytmiki Jaques-Dalcroze na działania praktyczne wykorzystywane w muzycznej edukacji dziecka. [13-EM-RE-S1-RJD2_2]
13-EM-S1-W08 [3/5] 13-EM-S1-W09 [3/5]
Potrafi precyzyjnie wykonać podstawowe ćwiczenia z zakresu metrorytmiki E.Jaques-Dalcroze’a wykorzystywane w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. [13-EM-RE-S1-RJD2_3]
13-EM-S1-U01 [3/5] 13-EM-S1-U03 [3/5] 13-EM-S1-U09 [3/5]
Rozumie i potrafi wykorzystać w działaniach muzyczno-ruchowych zależności pomiędzy dźwiękiem i ruchem oraz zależności między czasem, przestrzenią i ruchem. [13-EM-RE-S1-RJD2_4]
13-EM-S1-U09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [13-EM-RE-S1-RJD2_w_1]
sprawdzenie umiejętności precyzyjnego, estetycznego i ekspresyjnego wykonania zadań w ruchu z zakresu metrorytmiki E. Jaques-Dalcroze’a; - sprawdzenie umiejętności precyzyjnej, estetycznej i ekspresyjnej realizacji ruchowej reprezentatywnych dla metody zadań z jednoczesnym określeniem celów i zakresu ich działania
13-EM-RE-S1-RJD2_1 13-EM-RE-S1-RJD2_2 13-EM-RE-S1-RJD2_3 13-EM-RE-S1-RJD2_4
egzamin [13-EM-RE-S1-RJD2_w_2]
sprawdzenie wiedzy dotyczącej metody wychowania muzycznego E. Jaques-Dalcroze’a
13-EM-RE-S1-RJD2_1 13-EM-RE-S1-RJD2_3 13-EM-RE-S1-RJD2_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [RJD2_fs_1]
- prezentacja ćwiczeń i zagadnień związanych z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a; - kształcenie umiejętności samodzielnego tworzenia ćwiczeń rytmicznych zuwzględnieniem podstawowych zasad metodycznych obowiązujących przy wykorzystaniu problemów metrorytmicznych; - określenie celowości zastosowanych działań w edukacji muzycznej dziecka
30
- omówienie i wykonanie ćwiczeń z zakresu metrorytmiki Dalcroze’owskiej; -przygotowanie ćwiczeń z zakresu metody rytmiki dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży; - określenie celowości opracowanych ćwiczeń; - przygotowanie pracy pisemnej związanej z omawianą tematyką
30 zaliczenie praktyczne [13-EM-RE-S1-RJD2_w_1] egzamin [13-EM-RE-S1-RJD2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)