Instrumenty szkolne 1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2019

Nazwa modułu: Instrumenty szkolne 1
Kod modułu: 13-EM-S1-INS1
Kod programu: W6-S1EM19.2019
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł Instrumenty szkolne 1 w pierwszym okresie kształcenia ma za zadanie przygotować studentów do opanowania gry na flecie prostym oraz do poznania literatury wykorzystującej ten instrument (w tym również literatury dziecięcej). Muzykowanie zarówno w duetach, tercetach jak i akompaniowanie do piosenek dziecięcych oraz próby ich tworzenia i odtwarzania mają rozwijać ich kreatywność i wrażliwość muzyczną.
Wymagania wstępne:
Wymagane: biegła znajomości w zakresie czytania nut na pięciolinii.
Literatura podstawowa:
J. Socha: Flet podłużny. Warszawa1986. [Biblioteka UŚ Cieszyn, CPP 20530] J. Hanslik: Instrumentarium szkolne. Katowice 1981. [Biblioteka UŚ Cieszyn, FUS 30519/1p] Przewodniki metodyczne oraz podręczniki do klas I-III . [Wewnętrzna biblioteka Instytutu Muzyki].
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną wiedzę i orientację z zakresu literatury muzycznej i znajomość podstawowego repertuaru (w tym również szkolnego) dotyczącego fletu prostego. [13-EM-S1-INS1_1]
13-EM-S1-W02 [3/5] 13-EM-S1-W08 [3/5]
Posiada umiejętność wykorzystania własnej muzykalności i emocjonalności w wykonywaniu podstawowego repertuaru fletowego. [13-EM-S1-INS1_2]
13-EM-S1-W01 [3/5] 13-EM-S1-W08 [3/5]
Posiada umiejętność poprawnego odczytywania tekstu nutowego i opisów interpretacyjnych poprzez zastosowanie poznanych chwytów i technik z zakresu gry na flecie prostym, potrzebnych do realizacji utworów i piosenek dziecięcych oraz do dalszego rozwoju artystycznego. [13-EM-S1-INS1_3]
13-EM-S1-U03 [3/5] 13-EM-S1-U05 [2/5] 13-EM-S1-U06 [3/5]
Wykazuje potrzebę uczenia się na nowo poznanym instrumencie jakim jest flet prosty oraz potrafi właściwie i efektywnie zorganizować własną pracę w celu samorealizacji. [13-EM-S1-INS1_4]
13-EM-S1-K02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_1]
weryfikacja aktywnego pod względem praktycznym przygotowania do zajęć
13-EM-S1-INS1_2 13-EM-S1-INS1_3 13-EM-S1-INS1_4
prezentacja na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_2]
sprawdzenie umiejętności praktycznych w grze na flecie prostym oraz stopnia przyswojenia repertuaru na podstawie utworów i piosenek zaczerpniętych z muzyki klasycznej oraz z literatury dziecięcej
13-EM-S1-INS1_1 13-EM-S1-INS1_2 13-EM-S1-INS1_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-EM-S1-INS1_fs_1]
- prezentacja - przedstawienie przez studentów efektów swojej pracy, korekta prowadzącego i ocena; - metody oparte na obserwacji i ćwiczeniach - przedstawienie i omówienie utworów do realizacji na zajęciach, czytanie a’vista
15
- przygotowanie utworów z muzyki klasycznej oraz z literatury dziecięcej na flet prosty do weryfikacji na zajęciach
15 aktywność na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_1] prezentacja na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)