Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2019

Nazwa modułu: Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 1
Kod modułu: 13-EM-RE-S1-RYM1
Kod programu: W6-S1EM19.2019
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia w ramach modułu Rytmika z metodyką – pracownia dyplomowa 1 mają na celu poszerzenie wiedzy dotyczącej zastosowania metody rytmiki w edukacji muzycznej, nabytej w ramach modułów Wprowadzenie do rytmiki 1, 2 oraz przygotowanie studenta do profesjonalnego wykorzystania metody rytmiki E. Jaques- Dalcroze’a w edukacji przedszkolnej i szkolnej. Zajęcia umożliwiają zdobycie metodycznych i praktycznych umiejętności, niezbędnych do prowadzenia zajęć w oparciu o metodę. W ramach przedmiotu zwrócona zostanie również uwaga na wychowawcze możliwości rytmiki.
Wymagania wstępne:
Wymagana realizacja efektów uczenia się modułów Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 1, 2, Wprowadzenie do rytmiki Jaques-Dalcroze’a 1-2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą innych metod wychowania muzycznego mających zastosowanie w przedszkolnej i szkolnej edukacji muzycznej, ma wiedzę teoretyczną dotyczącą edukacji muzycznej dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, związaną z możliwościami zastosowania w tym obszarze rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a, wykazuje się znajomością literatury związanej z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a. [13-EM-RE-S1-RYM1_1]
13-EM-S1-W02 [3/5] 13-EM-S1-W03 [4/5] 13-EM-S1-W09 [3/5]
Dysponuje umiejętnością realizowania w sposób precyzyjny, estetyczny i ekspresyjny różnorodnych problemów wchodzących w skład metody rytmiki, potrafi samodzielnie tworzyć zadania i ćwiczenia z zakresu rytmiki uwzględniające możliwości rozwojowe dzieci i młodzieży. [13-EM-RE-S1-RYM1_2]
13-EM-S1-U02 [4/5] 13-EM-S1-U09 [3/5]
Potrafi metodycznie programować i realizować zajęcia prowadzone według metody Jaques-Dalcroze’a na poziomie przedszkolnym i szkolnym. [13-EM-RE-S1-RYM1_3]
13-EM-S1-U02 [4/5] 13-EM-S1-U09 [3/5]
Posiada umiejętność łączenia metody rytmiki z elementami metod, systemów, technik wykorzystujących muzyczną aktywność dziecka (śpiew, gra na instrumentach perkusyjnych). [13-EM-RE-S1-RYM1_4]
13-EM-S1-U02 [3/5] 13-EM-S1-U09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [13-EM-RE-S1-RYM1_w_1]
sprawdzenie umiejętności konstruowania konspektów do zajęć rytmiki oraz konspektów do zajęć umuzykalniających z uwzględnieniem elementów metody rytmiki, dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży
13-EM-RE-S1-RYM1_1 13-EM-RE-S1-RYM1_2 13-EM-RE-S1-RYM1_3 13-EM-RE-S1-RYM1_4
zaliczenie praktyczne [13-EM-RE-S1-RYM1_w_2]
sprawdzenie umiejętności precyzyjnego, estetycznego i ekspresyjnego wykonania zadań w ruchu z zakresu metody Jaques-Dalcroze’a oraz przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń rytmicznych i umuzykalniających w oparciu o metodę rytmiki, uwzględniających możliwości rozwojowe dziecka z krytycznym komentarzem odnoszącym się do zrealizowanych zadań
13-EM-RE-S1-RYM1_1 13-EM-RE-S1-RYM1_2 13-EM-RE-S1-RYM1_3 13-EM-RE-S1-RYM1_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [RYM1_fs_1]
kształcenie umiejętności samodzielnego tworzenia ćwiczeń rytmicznych z uwzględnieniem grup wiekowych oraz metodycznego konstruowania konspektów
30
samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń rytmicznych i umuzykalniających dla poszczególnych grup wiekowych
70 zaliczenie pisemne [13-EM-RE-S1-RYM1_w_1] zaliczenie praktyczne [13-EM-RE-S1-RYM1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)