Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 Field of study: Special Education
Programme code: W6-SMPC19.2020

Module name: Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Module code: PS_PP_TW1
Programme code: W6-SMPC19.2020
Semester:
  • summer semester 2025/2026
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu: - osobowości pedagoga specjalnego - zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego - funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy - kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna i rozumie formy aktywności dziecka, w tym naukę i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności. Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [PS_PP_TW1_1/B.2.W6]
K_W03 [4/5]
Zna cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi w przedszkolu i uczniami w szkole na różnych etapach edukacyjnych; istotę programu wychowawczego; zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole oraz poza nimi (zajęcia terenowe, wycieczki); potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych [PS_PP_TW1_2/B.2.W12]
K_W01 [1/5] K_W07 [5/5] K_W14 [2/5]
Student potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożeń w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty [PS_PP_TW1_3/B.2.U1]
K_U02 [3/5]
Student potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [PS_PP_TW1_4/B.2.U3]
K_U04 [5/5]
Student jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_PP_TW1_5/B.2.K1]
K_K01 [4/5] K_K02 [5/5] K_K03 [4/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_6]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Projekt [PS_PP_TW1_w_1]
Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury
PS_PP_TW1_1/B.2.W6 PS_PP_TW1_2/B.2.W12 PS_PP_TW1_3/B.2.U1 PS_PP_TW1_4/B.2.U3 PS_PP_TW1_5/B.2.K1 PS_PP_TW1_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [PS_PP_TW1_ fs_2]
Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
15
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego”
45 Projekt [PS_PP_TW1_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)