Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Field of study: Special Education
Programme code: W6-SMPC19.2020

Module name: | Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 |
---|---|
Module code: | PS_PP_TW1 |
Programme code: | W6-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu:
- osobowości pedagoga specjalnego
- zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego
- funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy
- kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie formy aktywności dziecka, w tym naukę i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności. Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [PS_PP_TW1_1/B.2.W6] |
K_W03 [4/5] |
Zna cel pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi w przedszkolu i uczniami w szkole na różnych etapach edukacyjnych; istotę programu wychowawczego; zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole oraz poza nimi (zajęcia terenowe, wycieczki); potrzebę ochrony zdrowia dziecka, w tym zdrowia psychicznego; znaczenie edukacji dla bezpieczeństwa i dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych [PS_PP_TW1_2/B.2.W12] |
K_W01 [1/5] |
Student potrafi rozpoznawać sytuacje zagrożeń w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty [PS_PP_TW1_3/B.2.U1] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi zaprojektować podstawowe zajęcia opiekuńczo-wychowawcze. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [PS_PP_TW1_4/B.2.U3] |
K_U04 [5/5] |
Student jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy [PS_PP_TW1_5/B.2.K1] |
K_K01 [4/5] |
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_6] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Projekt [PS_PP_TW1_w_1] | Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury |
PS_PP_TW1_1/B.2.W6 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PS_PP_TW1_ fs_2] | Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
15 | Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego” |
45 |
Projekt [PS_PP_TW1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |