Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W6-SMPC19.2020

Nazwa modułu: | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PS_NI_WWR |
Kod programu: | W6-SMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł przygotowuje studenta do zrozumienia zagadnień związanych z:
-Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością w Polsce i na świecie – podstawowe teorie
- Funkcjonowaniem rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym od momentu stwierdzenia niepełnosprawności do momentu podjęcia nauki szkolnej)
- Procesem uczenia się i nauczania dziecka niepełnosprawnego w wieku od 0 do 6 roku życia
- Modyfikacją metod pracy z małym dzieckiem niepełnosprawnym z wykorzystaniem potencjału rodziny
- Wsparciem instytucjonalnym i poza instytucjonalnym w procesie wczesnego wspomagania.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie zagadnienia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, rolę rodziny tego dziecka oraz systemy wsparcia społecznego [PS_NI_WWR_1/E.1I.W1] |
K_W02 [2/5] |
Potrafi uzasadniać rolę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; charakteryzować rolę rodziny osoby z niepełnosprawnością i analizować oraz określać systemy wsparcia społecznego [PS_NI_WWR_2/E.1I.U1] |
K_U02 [4/5] |
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_NI_WWR_3/E.1I.K2] |
K_K08 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_NI_WWR_w_1] | Sprawdzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw wczesnego wspomagania oraz teorii wychowania, uczenia i uczenia się małego dziecka niepełnosprawnego oraz zaburzeń funkcjonowania rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym |
PS_NI_WWR_1/E.1I.W1 |
Projekt [PS_NI_WWR_w_2] | Diagnoza środowiska rodzinnego wraz z propozycją działań pomocowych skierowanych w stosunku do małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością i jego rodziny. |
PS_NI_WWR_1/E.1I.W1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_NI_WWR_fs_1] | Wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych |
30 | Analiza literatury, rozporządzeń MEN dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. |
60 |
Egzamin pisemny [PS_NI_WWR_w_1] |
ćwiczenia [PS_NI_WWR_fs_2] | Wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych;metoda projektu wraz z analizą diagnozy rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym. |
15 | Analiza literatury; wykonanie projektu - diagnoza rodziny, która uczestniczy w procesie wczesnego wspomagania wraz z instruktażem dla rodziców; |
75 |
Projekt [PS_NI_WWR_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |