Marketing i reklama Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-S2DK19.2020

Nazwa modułu: Marketing i reklama
Kod modułu: MiR
Kod programu: W3-S2DK19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem wykładów i ćwiczeń jest zapoznanie studentów w warstwie teoretycznej i praktycznej z problematyką marketingu i reklamy. Student ma zdobyć wiedzę, dzięki której będzie potrafił: 1) opisać i wyjaśnić procesy i zjawiska marketingu i reklamy z uwzględnieniem ich podstawowych uwarunkowań oraz mechanizmów; 2) krytycznie rozważyć podstawowe dylematy teoretyczne i praktyczne związane z praktyka marketingową. Zagadnienia poruszane na wykładach i ćwiczeniach obejmują podstawowe kategorie, modele, koncepcje i teoretyczne ujęcia marketingu i reklamy oraz wybrane zagadnienia związane z procesem planowania i implementacji komunikacji marketingowej.
Wymagania wstępne:
Zna podstawowe teorie dotyczące komunikacji społecznej i zarządzania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie znaczenie norm etycznych w praktyce marketingowej. [K01]
K03 [4/5]
Doceniając wagę kreatywnego podejścia jest przygotowany do uczestniczenia w projektach z zakresu marketingu i reklamy wymagających współpracy w grupie. [K02]
K02 [4/5] K05 [4/5] K07 [4/5]
Identyfikuje, opisuje, analizuje pod kątem modelowych założeń i profesjonalnych zasad wybrane zjawiska z zakresu praktyki marketingu i reklamy, formułuje krytyczne sądy na temat konsekwencji stosowania marketingu i reklamy w życiu społecznym. [U01]
U01 [4/5] U02 [4/5]
Przedstawia, z zachowaniem profesjonalnych (w tym etycznych) zasad właściwych dla praktyki studiowanej dziedziny, rozwiązania problemów związanych ze stosowaniem marketingu i reklamy w praktyce. [U02]
U03 [4/5] U04 [4/5]
Zna terminologię, wybrane modele i koncepcje teoretyczne z zakresu marketingu i reklamy. [W01]
W01 [4/5] W03 [4/5]
Rozumie i posiada pogłębioną wiedzę na temat tendencji rozwojowych i uwarunkowań procesu marketingu, zarządzania marketingowego oraz reklamy. [W02]
W05 [4/5] W06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [W1]
Ocena przez prowadzącego wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów na podstawie ich aktywności na zajęciach, tj. ich udziału w moderowanej przez niego dyskusji oraz grupowych projektach omawiających wybrane, przedmiotowe zagadnienia.
K01 K02 U01 U02
Egzamin [W2]
Studenci w formie pisemnej odpowiadają na pytania i realizują zadania weryfikujące ich wiedzę i umiejętności.
U01 U02 W01 W02
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [FZ1]
Dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, studia przypadków, opis i analiza wybranych przykładów oraz rozwiązywanie praktycznych problemów z zakresu marketingu i reklamy.
15
Studia literatury przedmiotu, praca w grupach nad projektami realizowanymi w ramach zajęć.
40 Zaliczenie [W1]
wykład [FZ2]
Metoda podająca wybranych zagadnień przedmiotowych z elementami prezentacji multimedialnych.
30
Studia literatury przedmiotu, przygotowanie studenta do egzaminu pisemnego.
45 Egzamin [W2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)