Wprowadzenie do ekonomiki mediów Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-S1DK19.2020

Nazwa modułu: Wprowadzenie do ekonomiki mediów
Kod modułu: WDEM
Kod programu: W3-S1DK19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Podstawowym celem przedmiotu jest charakterystyka funkcjonowania rynku środków masowej informacji jako segmentu rynku ekonomicznego. Poznanie zasad jego organizacji, specyfiki ekonomicznej poszczególnych jego typów i rodzajów. Przedmiot bazuje zarówno na wiedzy dotyczącej funkcjonowania całego systemu informacji, jego wybranych segmentów jak i aspektach prawnych organizacji środków masowej informacji. Kurs ma na celu nabycie praktycznej wiedzy w zakresie analizy funkcjonowania mediów masowych na rynku ekonomicznym zarówno w wymiarze segmentu medialnego jak i konkretnego medium masowego.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii. Znajomość struktury i funkcjonowania rynku medialnego w Polsce.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi śledzić i identyfikować czynniki zmian na rynku medialnym zarówno w wymiarze całego rynku jak i konkretnego medium masowego [K01]
K02 [3/5]
Ma świadomość dualnego funkcjonowania informacji dziennikarskiej i rynku medialnego [K02]
K05 [3/5]
Ma świadomość zachowań etycznych i profesjonalnych w podejmowanych działaniach ekonomicznych [K03]
K04 [3/5]
Potrafi opisywać i interpretować specyfikę funkcjonowania rynku medialnego na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym [U01]
U01 [4/5]
Wykorzystując teorię i praktykę potrafi wyjaśniać i przewidywać podstawowe zjawiska dotyczące ekonomicznego funkcjonowania mediów [U02]
U02 [3/5]
Zna strukturę i podstawowe zasady ekonomicznego funkcjonowania rynku medialnego [W01]
W06 [4/5]
Rozumie i identyfikuje wpływy czynnika ekonomicznego w funkcjonowaniu zarówno dziennikarza, redakcji i koncernu medialnego [W02]
W03 [3/5]
Ma podstawową wiedzę co do podejść metodologicznych badania rynku medialnego [W03]
W05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [W1]
Pytania problemowe zadawane przez koordynatora przedmiotu. Forma egzaminu każdorazowo zostaje określona w sylabusie
U01 U02 W01 W02 W03
Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzającą wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia.
W01 W02 W03
Projekt badawczy [W3]
Słuchacze formułują problem badawczy oraz przygotowują zarówno metody jak i techniki medioznawcze konieczne do zastosowania w jego rozwiązaniu z zakresu analiz rynku medialnego jak i zawartości mediów lub ich społecznego odbioru.
K01 K02 K03 U01 U02
Kolokwium zaliczeniowe [W4]
Kolokwium zaliczeniowe obejmuje ocenę przygotowanego projektu badawczego oraz pytania wymagające wiedzy i umiejętności określonych w modułowych efektach kształcenia
U01 U02 W01 W02 W03
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [FZ1]
Metoda podająca z możliwością wykorzystania narzędzi audiowizualnych
15
Praca własna studenta obejmuje przygotowanie do egzaminu
15 Egzamin [W1]
ćwiczenia [FZ2]
Zajęcia prowadzone z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego konwersatorium, - określenie i rozwiązanie konkretnego problemu ekonomicznego związanego z funkcjonowaniem mediów, - prezentacja wyników uzyskanych z zastosowania procedur badawczych
30
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowanie projektu badawczego, - przygotowania do kolokwium, - przygotowanie wystąpień ustnych dotyczących analizy konkretnych wyników badań ekonomicznych nad mediami
30 Egzamin [W1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2] Projekt badawczy [W3] Kolokwium zaliczeniowe [W4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)