Aplikacje bazodanowe i internetowe Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S1IB19.2020

Nazwa modułu: Aplikacje bazodanowe i internetowe
Kod modułu: 08-IBIO-S1-17-5-ABI
Kod programu: W4-S1IB19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami tworzenia aplikacji opartych o systemy baz danych działających na platformach desktopowych oraz webowych. Studenci poznają różne pojęcia związane z programowaniem, które umożliwią im implementację własnej aplikacji realizującej podstawowe operacje dostępu do danych oraz ich prezentacji. W szczególności będą umieli zastosować wybrane pakiety programistyczne, narzędzia, biblioteki w celu ułatwienia i usprawnienia procesu implementacji typowych funkcjonalności wymaganych dla tego typu aplikacji. W ramach zajęć studenci będą rozwiązywali zadania wskazane przez prowadzącego. Rezultaty pracy będą oceniane na podstawie kolokwium.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu podstaw języków programowania, programowania obiektowego, baz danych oraz umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji (w tym w języku angielskim), umiejętność samodzielnej pracy.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Dysponuje podstawową wiedzą związaną z programowaniem w językach wysokiego poziomu. [k_1]
W12 [3/5]
Dysponuje wiedzą w zakresie metodyk i technik tworzenia oraz utrzymania oprogramowania a także zna podstawy programowania proceduralnego i obiektowego. [k_2]
W13 [4/5]
Potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł oraz samodzielnie je interpretować i wyciągać wnioski. [k_3]
U01 [3/5]
Potrafi obsługiwać komputer, instalować i konfigurować wymagane aplikacje oraz wykorzystywać popularne oprogramowanie użytkowe. Potrafi wykorzystywać technologie internetowe do przesyłania i prezentacji danych. [k_4]
U07 [4/5]
Nabywa umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań i technologii. [k_5]
K01 [3/5]
Potrafi pracować samodzielnie lub w grupie. [k_6]
K03 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [k_w_1]
Sprawdzenie wiedzy zdobytej podczas laboratorium.
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5 k_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [k_fs_1]
Prezentacja i omawianie przykładowych rozwiązań z wykorzystaniem wizualizacji treści (za pomocą rzutnika). Przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji. Realizacja wskazanych zagadnień w określonym środowisku programistycznym.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. Samodzielne analizowanie wskazanej tematyki oraz zadanej literatury.
90 kolokwium [k_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)