Języki programowania Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S1IB19.2020

Nazwa modułu: Języki programowania
Kod modułu: 08-IB-S1-17-4-JP
Kod programu: W4-S1IB19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z programowaniem prostych aplikacji konsolowych w wybranym języku programowania. Studenci poznają różne pojęcia związane z programowaniem, które umożliwią im implementację własnego kodu programistycznego, w szczególności będą umieli zaimplementować instrukcje i pętle sterujące, operatory, proste i złożone typy zmiennych, funkcje, przekazywanie parametrów do funkcji, parametry domniemane, operacje i funkcje strumieniowe, operacje na plikach, zmienne wskaźnikowe, wyjątki, kompilację warunkową. W ramach zajęć studenci będą rozwiązywali zestawy zadań. Rezultaty pracy będą oceniane z na podstawie zadań i kolokwium. Podstawowa wiedza z zakresu podstaw informatyki ze szkoły średniej, umiejętność wykonania prostych obliczeń matematycznych, znajomość elementarnych zasad pracy w pracowni komputerowej, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, umiejętność pracy samodzielnej i w zespole.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
definiuje podstawowe pojęcia związane z budową komputerów oraz ich programowaniem [k_1]
W12 [4/5]
wyjaśnia metodyki oraz techniki projektowania, wytwarzania i testowania oprogramowania [k_2]
W13 [5/5]
wybiera odpowiednie narzędzia do realizacji określonych zadań programistycznych [k_3]
U10 [5/5]
adaptuje poznane techniki do potrzeb realizacji zadań programistycznych o charakterze praktycznym [k_4]
U11 [3/5]
tworzy projekty systemów informatycznych służących do gromadzenia i przetwarzania danych [k_5]
U26 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [k_w_1]
Sprawdzenie umiejętności programowania przy komputerze
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5
Egzamin [k_w_2]
Sprawdzenie wiedzy zdobytej podczas wykładów i ćwiczeń
k_1 k_2 k_3 k_4 k_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [k_fs_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści.
15
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury.
35 Egzamin [k_w_2]
laboratorium [k_fs_2]
Przygotowanie studentów do tworzenia prostych aplikacji konsolowych. Rozwiązywanie zadań programistycznych.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów oraz implementowanie aplikacji konsolowych.
40 Kolokwium [k_w_1] Egzamin [k_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)