Pedagogika resocjalizacyjna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika resocjalizacyjna |
---|---|
Kod modułu: | ER1 |
Kod programu: | W3-N1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej – podstawową terminologię używaną na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej, zakres, rys historyczny (historię jej powstania w Polsce) – twórców dyscypliny i ich dzieła oraz kontynuatorów (reprezentantów) z wiodących (głównych) ośrodków akademickich (szkół pedagogiki resocjalizacyjnej) oraz ich dorobku (twórczości), współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne. [R_PR_1] |
K_W04 [5/5] |
Student zna i rozumie kwestie dotyczące nieprzystosowania społecznego – w tym zwłaszcza jego rodzaje (typy) definiowania, symptomy (cechy, wskaźniki) oraz uwarunkowania. [R_PR_2] |
K_W05 [5/5] |
Student zna i rozumie systemy (modele) resocjalizacji w Polsce, instytucje profilaktyczno-wychowawcze, resocjalizacyjno-poprawcze, penitencjarne i pomocowe działające na rzecz jednostek zagrożonych niedostosowaniem społecznym, nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw. [R_PR_3] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi przedstawić rys historyczny pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce w tym zwłaszcza wymienić jej twórców i ich dzieła, opisać ośrodki akademickie zajmujące się pedagogiką resocjalizacyjną (szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej), wymienić i analizować podstawową aparaturę pojęciową (definicje), teorie, koncepcje oraz dylematy resocjalizacyjne. Student potrafi scharakteryzować (opisać/zdefiniować) proces nieprzystosowania społecznego oraz podać cechy (symptomy) ujawniające przez takie jednostki. Student potrafi przedstawić instytucje zajmujące się profilaktyką i resocjalizacją jednostek ujawniających symptomy demoralizacji i popełniających czyny karalne (przestępstwa). [R_PR_4] |
K_U01 [3/5] |
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy podczas zajęć do analizy napotykanych zdarzeń pedagogicznych tj. problemów społecznych z zakresu nieprzystosowania społecznego i przestępczości. [R_PR_5] |
K_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [R_PS_w_1] | Zaliczenie pisemne |
R_PR_1 |
Zaliczenie [R_PS_w_2] | Publiczna prezentacja tematu przez 2-3 osobowe zespoły oraz aktywność własna (aktywny udział w dyskusji grupowej)
LUB: praca pisemna z zakresu resocjalizacji |
R_PR_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_PR_fns_1] | Metoda podająca wiedzę z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
20 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą zaproponowaną przy każdym temacie. |
40 |
Egzamin [R_PS_w_1] |
ćwiczenia [R_PR _fns_2] | Dyskusja - aktywny udział w zajęciach. Metoda uczenia się we współpracy - publiczna prezentacja tematu przez 2-4 osobowe grupy studentów np. z wykorzystaniem przygotowanej przez nich prezentacji multimedialnej. |
20 | Przygotowanie się do publicznej prezentacji wybranego przez studenta tematu.
Czytanie lektur wyznaczonych do tematu celem brania aktywnego udział w dyskusji.
LUB: Przygotowanie pracy pisemnej z zakresu resocjalizacji oraz lektura zadanej literatury |
40 |
Zaliczenie [R_PS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |