Patologia społeczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2019

Nazwa modułu: | Patologia społeczna |
---|---|
Kod modułu: | ER13 |
Kod programu: | W3-N1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie teoretyczne założenia zjawisk dewiacyjnych, patologicznych, marginalnych dotykających pojedyncze jednostki, grupy oraz instytucje. Student zna i rozumie etiologię oraz współczesne tendencje rozwoju wybranych patologii społecznych, problemów społecznych. [R_PS_1] |
K_W02 [5/5] |
Student zna i rozumie skutki dewiacji społecznych oraz kwestie dotyczące profilaktyki (zapobiegania i przeciwdziałania) występowania dewiacji społecznych (patologiom i problemom społecznym). [R_PS_2] |
K_W13 [4/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu patologii społecznej – scharakteryzować (opisać) zjawiska dewiacyjne, określać współczesne ich tendencje (skalę), analizować przyczyny ich powstawania, wyszczególnić skutki jakie wywołują oraz wskazać określone działania profilaktyczne (zaradcze). [R_PS_3] |
K_U02 [3/5] |
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy podczas zajęć do analizy napotykanych problemów społecznych, pojawiających się lub występujących zjawisk dewiacyjnych. [R_PS_4] |
K_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [R_PS_w_1] | Zaliczenie pisemne |
R_PS_1 |
Zaliczenie [R_PS_w_2] | Publiczna prezentacja tematu przez 2-3 osobowe zespoły oraz aktywność własna (aktywny udział w dyskusji grupowej) |
R_PS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_PS_fns_1] | Metoda podająca wiedzę z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą zaproponowaną przy każdym temacie. |
80 |
Egzamin [R_PS_w_1] |
ćwiczenia [R_PS _fns_2] | Dyskusja - aktywny udział w zajęciach. Metoda uczenia się we współpracy - publiczna prezentacja tematu przez 2-4 osobowe grupy studentów np. z wykorzystaniem przygotowanej przez nich prezentacji multimedialnej. |
20 | Przygotowanie się do publicznej prezentacji wybranego przez studenta tematu.
Czytanie lektur wyznaczonych do tematu celem brania aktywnego udział w dyskusji. |
70 |
Zaliczenie [R_PS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |