Wprowadzenie do pedagogiki
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2019

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do pedagogiki |
---|---|
Kod modułu: | B4 |
Kod programu: | W3-N1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Efekty przedmiotu: Wprowadzenie do pedagogiki będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student określa podstawy teoretyczne pedagogiki jako dyscypliny: przedmiot badań, paradygmat uprawiania, współpraca z innymi naukami; wyjaśnia etymologię i podaje warianty znaczeń podstawowych pojęć pedagogicznych; zna powiązania pedagogiki i filozofii oraz uzasadnia aksjologiczne podstawy wychowania; ma wiedzę na temat tworzenia wartościowego środowiska wychowawczego [O_WP_1] |
K_W01 [5/5] |
Student zna w zarysie historyczny rozwój pedagogiki; zna klasyczne i współczesne koncepcje kształcenia oraz ich uwarunkowania. [O_WP_2] |
K_W02 [5/5] |
Student jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, podejmowania refleksji etycznej i przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy pedagogicznej. [O_WP_3] |
K_K01 [4/5] |
Student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze; ujawnia dyspozycję do pogłębiania własnej kultury pedagogicznej przez wysiłek samokształceniowy, poszukuje intelektualnych przebudzeń i inspiracji kulturowych; ma świadomość bogactwa i skomplikowania problematyki badań pedagogicznych. [O_WP_4] |
K_K08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [O_WP_w_1] | Przedmiot: Wprowadzenie do pedagogiki kończy się egzaminem ustnym lub pisemnym. |
O_WP_1 |
Kolokwium [O_WP_w_2] | W ramach ćwiczeń przewidziane jest kolokwium z zakresu podstawowych pojęć pedagogicznych, kontekstów pedagogiki jako nauki i jako działania praktycznego. |
O_WP_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_WP_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
10 | Student przygotowuje się do ustnego lub pisemnego końcowego egzaminu |
20 |
Egzamin [O_WP_w_1] |
ćwiczenia [O_WP_fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Student przygotowuje się do pisemnego kolokwium |
20 |
Kolokwium [O_WP_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |