Dydaktyka ogólna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2019

Nazwa modułu: | Dydaktyka ogólna |
---|---|
Kod modułu: | B12 |
Kod programu: | W3-N1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Pierwsze dwa efekty kształcenia przedmiotu: dydaktyka ogólna (O_D_1; O_D_2) planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia, pozostałe efekty (O_D_3; O_D_4; O_D_5 oraz O_D_6) zostaną zrealizowane podczas formy ćwiczeniowej oraz pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student określa relacje dydaktyki ogólnej do innych nauk pedagogicznych oraz dyscyplin pokrewnych, opisuje i uzasadnia specyficzne zadania i funkcje dydaktyki odróżniające ją od innych nauk pedagogicznych, poprawnie posługuje się podstawowymi terminami z zakresu dydaktyki ogólnej, a także charakteryzuje wybrane teorie procesu kształcenia. [O_D_1] |
K_W02 [5/5] |
Uzasadnia wybór określonej strategii nauczania / teorii kształcenia dla realizacji konkretnego celu edukacyjnego; charakteryzuje podstawowe działania nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia. [O_D_2] |
K_W10 [5/5] |
Potrafi określić samokrytycznie poziom rozwoju własnych kompetencji dydaktycznych, wyznaczyć kierunek i zakres ich dalszego rozwoju. [O_D_3] |
K_U10 [5/5] |
Konstruuje i realizuje w ramach pracy grupowej projekt własnych działań edukacyjnych z uwzględnieniem konkretnych modeli nauczania oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [O_D _4] |
K_U11 [5/5] |
Jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka; [O_D_5] |
K_K01 [5/5] |
Rozumie i docenia sens realizowanych działań dydaktycznych w porozumieniu z pozostałymi, także nieprofesjonalnymi uczestnikami procesu kształcenia. [O_D_6] |
K_K07 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [O_D_w_1] | Egzamin pisemny obejmujący znaczną część treści /działań zmierzających
do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu. |
O_D_1 |
Mikronauczanie/Projektowanie i realizowanie zajęć edukacyjnych [O_D_w_2] | Prowadzenie zajęć za pomocą danego modelu nauczania w sytuacjach symulowanych (praca grupowa) – pisemny projekt zajęć. |
O_D _4 |
Dyskusja [O_D_w_3] | Autorefleksja – indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji po przeprowadzeniu mikronauczania. |
O_D_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_D_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
10 | Student przygotowuje się do egzaminu
(test pisemny) |
50 |
Egzamin [O_D_w_1] |
ćwiczenia [O_D_fns_2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja |
10 | Student przygotowuje projekt zajęć oraz przygotowuje się do ćwiczeń – lektura zadanej literatury. |
20 |
Mikronauczanie/Projektowanie i realizowanie zajęć edukacyjnych [O_D_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |