Wspomaganie rozwoju poznawczego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2019

Nazwa modułu: Wspomaganie rozwoju poznawczego
Kod modułu: EOW21
Kod programu: W3-S1PE19.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady udzielania wsparcia uczniowi, rodzicom, opiekunom i nauczycielom pracującym z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [OW_Wrp_1]
K_W10 [5/5] K_W11 [5/5]
Student zna psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych; podstawy neuropsychologii; psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych; logopedyczne aspekty specyficznych trudności w uczeniu się; [OW_Wrp_2]
K_W05 [5/5]
Student potrafi analizować różnorodne formy wsparcia ucznia z specyficznymi problemami w uczeniu się w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; wykorzystywać wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu, szkole lub poradni psychologiczno-pedagogicznej; stosować metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; projektować proces wsparcia dziecka lub ucznia, rodziców lub opiekunów i nauczycieli pracujących z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [OW_Wrp_3]
K_U04 [5/5] K_U07 [5/5] K_U08 [5/5]
Student potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych; analizować podstawy neuropsychologii; określać psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych i logopedyczne aspekty specyficznych trudności w uczeniu się; [OW_Wrp_4]
K_U05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [OW_Wrp_w_1]
Kolokwia pisemne
OW_Wrp_1 OW_Wrp_2
Zaliczenie [OW_Wrp_w_2]
Przygotowanie projektów cyklu zajęć wspomagających rozwój poznawczy ucznia w poszczególnych sferach rozwoju poznawczego
OW_Wrp_2 OW_Wrp_3 OW_Wrp_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [OW_Wrp_fs_1]
Metoda warsztatowa
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowuje projekty zajęć
60 Zaliczenie [OW_Wrp_w_1] Zaliczenie [OW_Wrp_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)