Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2019

Nazwa modułu: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Kod modułu: EOW19
Kod programu: W3-S1PE19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych realizowany jest w formie ćwiczeń.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - metodyczne aspekty współpracy z rodzicami, opiekunami, nauczycielami i specjalistami; metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu, szkole lub poradni psychologiczno-pedagogicznej; metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady udzielania wsparcia uczniowi, rodzicom, opiekunom i nauczycielom pracującym z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. [O_MZK_1]
K_W05 [5/5] K_W08 [5/5] K_W11 [5/5]
Student rozumie działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; warsztat terapeuty pedagogicznego; sposób konstruowania i ewaluacji indywidualnych i grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych. [O_MZK_2]
K_W07 [3/5] K_W10 [3/5]
Student potrafi analizować metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (aspekty współpracy z otoczeniem; metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; wybrane narzędzia diagnostyczne; projektowanie procesu wsparcia). [O_MZK_3]
K_U04 [4/5] K_U07 [4/5] K_U08 [4/5]
Student potrafi planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; wykorzystywać warsztat terapeuty pedagogicznego; konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne. [O_MZK_4]
K_U05 [4/5] K_U08 [4/5] K_U11 [4/5]
Student jest gotów do okazywania empatii dzieciom, a także ich rodzicom potrzebującym wsparcia i pomocy. [O_MZK_5]
K_K02 [2/5] K_K04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt zaliczeniowy [O_MZK_w_1]
W ramach ćwiczeń przewidziane są projekty zaliczeniowe, w tym także przygotowanie scenariuszy zajęć korekcyjnych.
O_MZK_1 O_MZK_2 O_MZK_3 O_MZK_4
aktywność na zajęciach [O_MZK_w_2]
Merytoryczna i logiczna wypowiedź ustna w ramach ćwiczeń.
O_MZK_4 O_MZK_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [O_MZK_fs_1]
Dyskusja, praca w grupach, prezentacja projektu zaliczeniowego.
30
Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń, bierze aktywny udział w zajęciach oraz przygotowuje projekt zaliczeniowy (w tym scenariusze zajęć).
90 projekt zaliczeniowy [O_MZK_w_1] aktywność na zajęciach [O_MZK_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)