Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych |
---|---|
Kod modułu: | EOW19 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych realizowany jest w formie ćwiczeń. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - metodyczne aspekty współpracy z rodzicami, opiekunami, nauczycielami i specjalistami; metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy
pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu, szkole lub poradni psychologiczno-pedagogicznej; metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady udzielania wsparcia uczniowi, rodzicom, opiekunom i nauczycielom pracującym z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. [O_MZK_1] |
K_W05 [5/5] |
Student rozumie działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; warsztat terapeuty pedagogicznego; sposób konstruowania i ewaluacji indywidualnych i grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych. [O_MZK_2] |
K_W07 [3/5] |
Student potrafi analizować metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (aspekty współpracy z otoczeniem; metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; wybrane narzędzia diagnostyczne; projektowanie procesu wsparcia). [O_MZK_3] |
K_U04 [4/5] |
Student potrafi planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; wykorzystywać warsztat terapeuty pedagogicznego; konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne. [O_MZK_4] |
K_U05 [4/5] |
Student jest gotów do okazywania empatii dzieciom, a także ich rodzicom potrzebującym wsparcia i pomocy. [O_MZK_5] |
K_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
projekt zaliczeniowy [O_MZK_w_1] | W ramach ćwiczeń przewidziane są projekty zaliczeniowe, w tym także przygotowanie scenariuszy zajęć korekcyjnych. |
O_MZK_1 |
aktywność na zajęciach [O_MZK_w_2] | Merytoryczna i logiczna wypowiedź ustna w ramach ćwiczeń. |
O_MZK_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [O_MZK_fs_1] | Dyskusja, praca w grupach, prezentacja projektu zaliczeniowego. |
30 | Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń, bierze aktywny udział w zajęciach oraz przygotowuje projekt zaliczeniowy (w tym scenariusze zajęć). |
90 |
projekt zaliczeniowy [O_MZK_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |