Etyka życia małżeńskiego i rodzinnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2019

Nazwa modułu: Etyka życia małżeńskiego i rodzinnego
Kod modułu: 12-PE-WZ-N1-2EZM
Kod programu: W6-N1PE19.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem prowadzonych zajęć (wykładów i ćwiczeń) jest zaznajomienie studentów z wybranymi stanowiskami etycznymi, z terminologią etyczną, argumentacją w etyce, teoriami rozwoju moralnego jednostki z szczególnym uwzględnieniem roli rodziny we wspomaganiu tego rozwoju, kompetencjami rodziny w zakresie uprawomocnienia norm etycznych. Student zapozna się ze współczesnymi koncepcjami wartości związanych z życiem małżeńskim i rodzinnym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
Pedagogika rodziny, Komunikacja w rodzinie
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi rozpoznawać i analizować kwestie aksjologiczne związane z życiem w rodzinie, rozstrzygać spory etyczne, oceniać poprawność argumentacji etycznej [kliknij] [_K_1]
K_K04 [4/5] K_K05 [4/5] SKN_K01 [4/5]
Posiada umiejętność krytycznej analizy kwestii związanych z wartościami etycznymi i umiejętność uzasadniania stanowisk etycznych. Potrafi wyrażać poglądy etyczne (posługując się odpowiednią terminologią) i konkretyzować ogólne normy etyczne w kontekście rozważań o rodzinie jako instytucji społecznej [_U_1]
SKN_U02 [4/5] SKN_U04 [3/5]
Dysponuje wiedzą na temat problematyki etycznej, wybranych stanowisk etycznych, myślenia w kategoriach wartości, specyfiki etyk stosowanych, rozwoju moralnego jednostki i roli rodziny w tym rozwoju. Zna koncepcje wartości etycznych związanych z życiem małżeńskim i rodzinnym oraz koncepcje rodziny jako podstawowego dla edukacji aksjologicznej środowiska wychowawczego [_W_1]
K_W19 [5/5]
Rozumie, na czym polega odpowiedzialność wszystkich członków za atmosferę panującą w rodzinie Przyswaja wartości i tradycje ważne w rodzinie, w tym wspólne świętowanie, organizacja i przeżywanie czasu wolnego. Zauważa i docenia formacyjną rolę rodziny: w zakresie przekazywania wiedzy, kształtowania postaw, ćwiczenia umiejętności, tworzenia hierarchii wartości, uczenia norm i zgodnych z nimi zachowań [_W_2]
K_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
sprawdzenie znajomości treści wykładów
_K_1 _W_1 _W_2
kolokwium [_w_2]
sprawdzenie znajomości tekstów analizowanych na ćwiczeniach, znajomości , umiejętności stosowania reguł wyznaczających poprawne myślenie etyczne
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład w formie tradycyjnej, wykład konwersatoryjny
8
opanowanie treści przedstawionych na wykładach, studiowanie literatury dodatkowej
25 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
lektura i analiza testów, dyskusja
6
Opis formy prowadzenia zajęć: lektura i analiza testów, dyskusja Opis formy prowadzenia zajęć (wer. ang.): lektura tekstów w ramach przygotowania do zajęć, zapoznanie się z poruszaną problematyką, przygotowanie do kolokwium –
36
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)