Moduł praktyczny asystencki
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2019

Nazwa modułu: | Moduł praktyczny asystencki |
---|---|
Kod modułu: | F5 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących działalność pedagogiczną (takich jak dom dziecka, czy zakład karny), dzięki czemu łatwiej będzie im podjąć decyzję o wyborze specjalności. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wskazuje i charakteryzuje różne środowiska społeczne, w tym instytucje realizujące cele opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne oraz prezentuje uporządkowaną wiedzę dotyczącą specyfiki tych środowisk i procesów w nich zachodzących. Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej. [O_Pa _1] |
K_W01 [5/5] |
Student zna zasady działania placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz resocjalizacyjnych. [O_Pa _2] |
K_W07 [5/5] |
Student potrafi opisać i ocenić funkcje placówek pedagogicznych (np. dom dziecka, zakład karny, świetlica socjoterapeutyczna), do których trafiają osoby, które doświadczyły różnorodnych zakłóceń socjalizacyjnych. [O_Pa _3] |
K_U02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport z praktyk [O_Pa_w_1] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka zasad organizacji i funkcjonowania placówki, którą student wizytował w ramach praktyki asystenckiej. Student odnotowuje działania będące przedmiotem realizowanej obserwacji, przeprowadza autoocenę własnych kompetencji (zgodnie z podanymi wzorami dokumentów), ponadto konkluduje raport próbą wyznaczenia kierunku własnego rozwoju i kształcenia. |
O_Pa _1 |
Rejestr frekwencji [O_Pa_w_2] | Student przedstawia opiekunowi praktyki „obiegówkę”, która jest dowodem, że odbył praktykę obserwacyjną we wszystkich placówkach, jakie mu zaproponowano w danym roku akademickim |
O_Pa _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [O_Pa_fs_1] | Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do obserwacji, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. |
30 | Przygotowanie raportu z praktyk wraz z własnymi spostrzeżeniami i refleksjami. |
0 |
Raport z praktyk [O_Pa_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |