Moduł praktyczny asystencki Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2019

Nazwa modułu: Moduł praktyczny asystencki
Kod modułu: F5
Kod programu: W3-S1PE19.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Zakładana forma zajęć stwarza optymalne warunki do zapoznania się studentów ze specyfiką funkcjonowania różnorodnych typów placówek podejmujących działalność pedagogiczną (takich jak dom dziecka, czy zakład karny), dzięki czemu łatwiej będzie im podjąć decyzję o wyborze specjalności.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wskazuje i charakteryzuje różne środowiska społeczne, w tym instytucje realizujące cele opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne oraz prezentuje uporządkowaną wiedzę dotyczącą specyfiki tych środowisk i procesów w nich zachodzących. Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej. [O_Pa _1]
K_W01 [5/5]
Student zna zasady działania placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz resocjalizacyjnych. [O_Pa _2]
K_W07 [5/5]
Student potrafi opisać i ocenić funkcje placówek pedagogicznych (np. dom dziecka, zakład karny, świetlica socjoterapeutyczna), do których trafiają osoby, które doświadczyły różnorodnych zakłóceń socjalizacyjnych. [O_Pa _3]
K_U02 [2/5] K_K04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Raport z praktyk [O_Pa_w_1]
W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka zasad organizacji i funkcjonowania placówki, którą student wizytował w ramach praktyki asystenckiej. Student odnotowuje działania będące przedmiotem realizowanej obserwacji, przeprowadza autoocenę własnych kompetencji (zgodnie z podanymi wzorami dokumentów), ponadto konkluduje raport próbą wyznaczenia kierunku własnego rozwoju i kształcenia.
O_Pa _1 O_Pa _2 O_Pa _3
Rejestr frekwencji [O_Pa_w_2]
Student przedstawia opiekunowi praktyki „obiegówkę”, która jest dowodem, że odbył praktykę obserwacyjną we wszystkich placówkach, jakie mu zaproponowano w danym roku akademickim
O_Pa _1 O_Pa _2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [O_Pa_fs_1]
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do obserwacji, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym.
30
Przygotowanie raportu z praktyk wraz z własnymi spostrzeżeniami i refleksjami.
0 Raport z praktyk [O_Pa_w_1] Rejestr frekwencji [O_Pa_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)