Pedagogika resocjalizacyjna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2019

Nazwa modułu: Pedagogika resocjalizacyjna
Kod modułu: ER1
Kod programu: W3-S1PE19.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej – podstawową terminologię używaną na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej, zakres, rys historyczny (historię jej powstania w Polsce) – twórców dyscypliny i ich dzieła oraz kontynuatorów (reprezentantów) z wiodących (głównych) ośrodków akademickich (szkół pedagogiki resocjalizacyjnej) oraz ich dorobku (twórczości), współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne. [R_PR_1]
K_W04 [5/5] K_W05 [5/5]
Student zna i rozumie kwestie dotyczące nieprzystosowania społecznego – w tym zwłaszcza jego rodzaje (typy) definiowania, symptomy (cechy, wskaźniki) oraz uwarunkowania. [R_PR_2]
K_W05 [5/5]
Student zna i rozumie systemy (modele) resocjalizacji w Polsce, instytucje profilaktyczno-wychowawcze, resocjalizacyjno-poprawcze, penitencjarne i pomocowe działające na rzecz jednostek zagrożonych niedostosowaniem społecznym, nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw. [R_PR_3]
K_W05 [5/5]
Student potrafi przedstawić rys historyczny pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce w tym zwłaszcza wymienić jej twórców i ich dzieła, opisać ośrodki akademickie zajmujące się pedagogiką resocjalizacyjną (szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej), wymienić i analizować podstawową aparaturę pojęciową (definicje), teorie, koncepcje oraz dylematy resocjalizacyjne. Student potrafi scharakteryzować (opisać/zdefiniować) proces nieprzystosowania społecznego oraz podać cechy (symptomy) ujawniające przez takie jednostki. Student potrafi przedstawić instytucje zajmujące się profilaktyką i resocjalizacją jednostek ujawniających symptomy demoralizacji i popełniających czyny karalne (przestępstwa). [R_PR_4]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5]
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy podczas zajęć do analizy napotykanych zdarzeń pedagogicznych tj. problemów społecznych z zakresu nieprzystosowania społecznego i przestępczości. [R_PR_5]
K_K01 [1/5] K_K05 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [R_PS_w_1]
Zaliczenie pisemne
R_PR_1 R_PR_2 R_PR_3 R_PR_4 R_PR_5
Zaliczenie [R_PS_w_2]
Publiczna prezentacja tematu przez 2-3 osobowe zespoły oraz aktywność własna (aktywny udział w dyskusji grupowej) LUB: praca pisemna z zakresu resocjalizacji
R_PR_1 R_PR_2 R_PR_3 R_PR_4 R_PR_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_PR_fs_1]
Metoda podająca wiedzę z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą zaproponowaną przy każdym temacie.
30 Egzamin [R_PS_w_1]
ćwiczenia [R_PR _fs_2]
Dyskusja - aktywny udział w zajęciach. Metoda uczenia się we współpracy - publiczna prezentacja tematu przez 2-4 osobowe grupy studentów np. z wykorzystaniem przygotowanej przez nich prezentacji multimedialnej.
30
Przygotowanie się do publicznej prezentacji wybranego przez studenta tematu. Czytanie lektur wyznaczonych do tematu celem brania aktywnego udział w dyskusji. LUB: Przygotowanie pracy pisemnej z zakresu resocjalizacji oraz lektura zadanej literatury
30 Zaliczenie [R_PS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)