Praca badawcza nauczyciela - projekt zespołowy Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019

Nazwa modułu: Praca badawcza nauczyciela - projekt zespołowy
Kod modułu: 03-MO2N-19-PBNB
Kod programu: W4-N2MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Student poznaje metody i narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach pedagogicznych, następnie przygotowuje projekt własnych badań, przeprowadza je i interpretuje wyniki wykorzystując m.in. wiedzę z zakresu statystyki. Studenci przygotowują się też do wykorzystania GeoGebry w pracy dydaktycznej jako narzędzia do opracowania pomocy dydaktycznych. Studenci zapoznają również się z zasadami pracy zespołowej przy realizacji projektu. Dzielą się na grupy i wybierają jeden z tematów projektów zaproponowanych przez prowadzącego bądź w uzgodnieniu z nim proponują własny temat. Na potrzeby realizacji projektu studenci wybierają spośród siebie kierownika przedsięwzięcia oraz przypisują sobie pozostałe role projektowe. Realizacja projektu odbywa się we współpracy i pod nadzorem prowadzącego. Po przygotowaniu raportu z przeprowadzonych prac projekty są prezentowane na forum grupy.
Wymagania wstępne:
Zaliczone moduły: Ogólne przygotowanie pedagogiczne B, Ogólne przygotowanie psychologiczne B.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [PBN_1]
KN_W02 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W12 [3/5] KN_W14 [3/5]
jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PBN_2]
KN_W07 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U10 [3/5]
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PBN_3]
KN_W03 [3/5] KN_U03 [2/5] KN_K04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PBN_w_1]
Weryfikacja umiejętności wykorzystania nowoczesnych technologii w projektowaniu różnych typów lekcji. Weryfikacja umiejętności zaprojektowania, przeprowadzenia i zinterpretowania wyników badań. Weryfikacja umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy oraz rozwiązywania problemów na podstawie proponowanych dla realizacji zadania projektowego rozwiązań. Weryfikacja predyspozycji do pracy w grupie bądź jej liderowania i etyki postępowania na podstawie wywiązywania się z przydzielonych zadań.
PBN_1 PBN_2 PBN_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PBN_fs_1]
Laboratorium, w trakcie którego studenci: 1.opracowują pomoce dydaktyczne z użyciem programu Geogebra oraz 2prezentują wyniki zaprojektowanych przez siebie badań, 3.realizują pod nadzorem prowadzącego wybrane zadanie projektowe
15
Samodzielne opracowanie i wykonanie części projektu, która została studentowi powierzona.
30 aktywność na zajęciach [PBN_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)