Praca badawcza nauczyciela - projekt zespołowy
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019
| Nazwa modułu: | Praca badawcza nauczyciela - projekt zespołowy |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO2N-19-PBNB |
| Kod programu: | W4-N2MT19.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Student poznaje metody i narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach pedagogicznych, następnie przygotowuje projekt własnych badań, przeprowadza je i interpretuje wyniki wykorzystując m.in. wiedzę z zakresu statystyki.
Studenci przygotowują się też do wykorzystania GeoGebry w pracy dydaktycznej jako narzędzia do opracowania pomocy dydaktycznych.
Studenci zapoznają również się z zasadami pracy zespołowej przy realizacji projektu. Dzielą się na grupy i wybierają jeden z tematów projektów zaproponowanych przez prowadzącego bądź w uzgodnieniu z nim proponują własny temat. Na potrzeby realizacji projektu studenci wybierają spośród siebie kierownika przedsięwzięcia oraz przypisują sobie pozostałe role projektowe. Realizacja projektu odbywa się we współpracy i pod nadzorem prowadzącego. Po przygotowaniu raportu z przeprowadzonych prac projekty są prezentowane na forum grupy.
|
| Wymagania wstępne: | Zaliczone moduły: Ogólne przygotowanie pedagogiczne B, Ogólne przygotowanie psychologiczne B. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [PBN_1] |
KN_W02 [3/5] |
jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PBN_2] |
KN_W07 [3/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PBN_3] |
KN_W03 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [PBN_w_1] | Weryfikacja umiejętności wykorzystania nowoczesnych technologii w projektowaniu różnych typów lekcji.
Weryfikacja umiejętności zaprojektowania, przeprowadzenia i zinterpretowania wyników badań.
Weryfikacja umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy oraz
rozwiązywania problemów na podstawie proponowanych dla realizacji zadania projektowego rozwiązań.
Weryfikacja predyspozycji do pracy w grupie bądź jej liderowania i etyki postępowania na podstawie wywiązywania się z przydzielonych zadań.
|
PBN_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [PBN_fs_1] | Laboratorium, w trakcie którego studenci:
1.opracowują pomoce dydaktyczne z użyciem programu Geogebra oraz
2prezentują wyniki zaprojektowanych przez siebie badań,
3.realizują pod nadzorem prowadzącego wybrane zadanie projektowe
|
15 | Samodzielne opracowanie i wykonanie części projektu, która została studentowi powierzona. |
30 |
aktywność na zajęciach [PBN_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||