Przygotowanie psychologiczne do nauczania w szkole ponadpodstawowej Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019

Nazwa modułu: Przygotowanie psychologiczne do nauczania w szkole ponadpodstawowej
Kod modułu: 03-MO2N-19-PPsN-PSS
Kod programu: W4-N2MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest przekazanie studentom pogłębionej wiedzy na temat psychologicznych uwarunkowań procesu uczenia się i nauczania w szkole ponadpodstawowej, zapoznanie studentów z metodami wspierającymi efektywność nauczania na tych etapach oraz wykształcenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykorzystywania zdobytej wiedzy w środowisku wychowawczym.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu na pierwszym poziomie kształcenia (szkoła podstawowa).
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu psychologicznych uwarunkowań i mechanizmów procesu uczenia się i nauczania i wie jak ją odnieść do kształcenia uczniów w szkole ponadpodstawowej [PPsNB_1]
KN_W01 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W07 [2/5] KN_W15 [3/5]
Posiada wiedzę na temat psychologicznych aspektów projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej i wie jak ją odnieść do konkretnych etapów edukacyjnych [PPsNB_2]
KN_W07 [3/5]
Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w określonych okresach rozwojowych [PPsNB_3]
KN_U03 [3/5]
Ma wiedzę na temat psychologicznych wyznaczników optymalnego kierowania procesami kształcenia i wychowania, którą potrafi wykorzystać w optymalizacji przebiegu tych procesów [PPsNB_4]
KN_W12 [3/5] KN_U11 [2/5] KN_K02 [4/5] KN_K03 [4/5]
Potrafi ocenić psychologiczną przydatność metod i procedur wykorzystywanych w realizacji działań pedagogicznych związanych z konkretnymi etapami edukacyjnymi [PPsNB_5]
KN_U06 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U09 [3/5]
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych oddziaływań pedagogicznych w odniesieniu do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w konkretnych etapach rozwojowych [PPsNB_6]
KN_W05 [3/5] KN_W06 [4/5] KN_W10 [3/5] KN_U04 [4/5]
Ma świadomość etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [PPsNB_7]
KN_W07 [3/5] KN_U10 [3/5]
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu psychologii nauczania i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego w tym obszarze [PPsNB_8]
KN_U18 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium zaliczeniowe [PPsNB_w_1]
Zbiorczy test składający się z pytań zamkniętych jednokrotnego i wielokrotnego wyboru sprawdzający wiedzę studentów z zakresu nabytej wiedzy psychologicznej
PPsNB_1 PPsNB_2 PPsNB_3 PPsNB_4
opracowanie projektu [PPsNB_w_2]
Projekt będzie przygotowywany częściowo w ramach zajęć, częściowo w ramach pracy własnej studentów, co pozwoli 1. sprawdzić umiejętności przełożenia wiedzy teoretycznej na postępowanie praktyczne w działalności pedagogicznej 2. na ocenę kompetencji diagnostycznych, komunikacyjnych i interpersonalnych
PPsNB_3 PPsNB_4 PPsNB_5 PPsNB_6 PPsNB_7
kolokwium [PPsNB_w_3]
Pytania problemowe sprawdzające nabytą wiedzę i umiejętność jej wykorzystania w praktyce oraz kompetencje społeczne i interpersonalne niezbędne w pracy pedagogicznej (wychowawczej i opiekuńczej)
PPsNB_3 PPsNB_4 PPsNB_5 PPsNB_6 PPsNB_7 PPsNB_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPsNB_fs_1]
Prezentacja z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
Przygotowanie do kolokwium
15 kolokwium zaliczeniowe [PPsNB_w_1]
konwersatorium [PPsNB_fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, praca nad projektem
15
Przygotowanie projektu, wnikliwe zapoznanie się z literaturą przedmiotu
15 opracowanie projektu [PPsNB_w_2] kolokwium [PPsNB_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)