Praktyka dydaktyczna z matematyki - szkoła ponadpodstawowa I Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019

Nazwa modułu: Praktyka dydaktyczna z matematyki - szkoła ponadpodstawowa I
Kod modułu: 03-MO2N-19-PDMSPPI
Kod programu: W4-N2MT19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Praktyka dydaktyczna pozwala studentowi na opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu: 1. zadań dydaktycznych realizowanych przez szkołę; 2. sposobów funkcjonowania oraz organizacji pracy dydaktycznej szkoły; 3. rodzajów dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole; 4. wyciągania wniosków z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; 5. aktywnego obserwowania stosowanych przez nauczyciela metod i form pracy oraz wykorzystywania pomocy dydaktycznych, a także sposobów oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; 6. zaplanowania i przeprowadzenia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowychserii lekcji; 7. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.
Wymagania wstępne:
brak wymagań
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDMB1_1]
KN_W01 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W08 [2/5] KN_W09 [2/5] KN_W15 [2/5] KN_K06 [2/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDMB1_2]
KN_U01 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U15 [3/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDMB1_3]
KN_W14 [3/5] KN_U09 [3/5] KN_U18 [3/5] KN_K06 [3/5]
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDMB1_4]
KN_W12 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U07 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K07 [2/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDMB1_5]
KN_W01 [2/5] KN_U01 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U05 [2/5] KN_U06 [2/5] KN_U13 [2/5] KN_U14 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PDMB1_w_1]
Weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną
PDMB1_1 PDMB1_3 PDMB1_4
prace pisemne [PDMB1_w_2]
Weryfikacja umiejętności obserwowania i planowania lekcji matematyki
PDMB1_1 PDMB1_2 PDMB1_5
obserwowanie i prowadzenie lekcji matematyki [PDMB1_w_3]
Weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania oraz omawiania lekcji matematyki
PDMB1_1 PDMB1_2 PDMB1_3 PDMB1_4 PDMB1_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PDMB1_fns_1]
Ćwiczenia metodyczne w szkole: obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela, samodzielne prowadzenie lekcji, analiza lekcji w toku dyskusji
60
przygotowanie lekcji własnych – opracowywanie scenariusza metodycznego lekcji
30 aktywność na zajęciach [PDMB1_w_1] prace pisemne [PDMB1_w_2] obserwowanie i prowadzenie lekcji matematyki [PDMB1_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)