Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa III Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019

Nazwa modułu: Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa III
Kod modułu: 03-MO2N-19-DM-SPPIII
Kod programu: W4-N2MT19.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa III obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki w szkołach ponadpodstawowych (np. liceum, technikum) w zakresie: Sytuacje wychowawcze w toku nauczania matematyki. Sprawdzanie i ocenianie jakości kształcenia. Ewaluacja. Ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów. Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela. Warsztat pracy nauczyciela. Rola nauczyciela jako popularyzatora wiedzy. Znaczenie autorytetu nauczyciela. Zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji. Moderowanie interakcji między uczniami. Dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się. Indywidualizacja nauczania. Typowe dla matematyki błędy uczniowskie, ich rola i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym. Matematyka w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, struktura wiedzy w zakresie matematyki. Metodyka realizacji poszczególnych treści kształcenia – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki.
Wymagania wstępne:
Zaliczony moduł "Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa II"
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMaB3_1]
KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W08 [4/5] KN_W12 [4/5] KN_W14 [5/5] KN_W15 [5/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMaB3_2]
KN_U02 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_U09 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U12 [3/5] KN_U13 [4/5] KN_U15 [4/5] KN_K01 [4/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMaB3_3]
KN_U06 [4/5] KN_U18 [5/5] KN_K07 [4/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMaB3_4]
KN_W03 [4/5] KN_W06 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_K03 [3/5] KN_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [DMaB3_w_1]
Ćwiczenia weryfikujące rozumienie treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną
DMaB3_1 DMaB3_2 DMaB3_3 DMaB3_4
egzamin [DMaB3_w_2]
Weryfikacja znajomości treści modułów DMaB1, DMaB2, DMaB3 w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminu
DMaB3_1 DMaB3_2 DMaB3_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [DMaB3_fns_1]
ćwiczenia związane z pojęciami i faktami z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu
30
samodzielne studiowanie literatury i treści wskazanych w sylabusie
50 aktywność na zajęciach [DMaB3_w_1] egzamin [DMaB3_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)